زنجان

انشقاق در جبهه نیروهای انقلاب پذیرفتنی نیست!

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، جمعیت مستقل جهادی استان زنجان در بیانیه‌ای که برای خبرگزاری برگزیده های ایران ارسال کرده ب اشاره به حاشیه‌های به وجود آمده در انتخاب شهردار زنجان آورده است: انقلاب شکوهمند اسلامی محصول ایثار و از خودگذشتگی ملتی است که با همۀ وجود به میدان آمده و هر آنچه را که داشته است به طبق اخلاص نهاده، تا آنرا به پیروزی رسانده و برای بقاء و ارتقای جایگاه آن در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیست.

این چنین ملتی در تاریخ بی‌نظیر است و به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب، ملت انقلابی ایران به مراتب از ملت عصر رسول‌الله بصیرتر و میدان‌دارتر است. اینچنین ملتی سزاوار بهترین خدمت‌ها و خدمات رسانی‌ها از طرف مسؤولین و منتخبین خود است. منتخبینی که ملت ولی نعمت آنها بوده و برای خدمت به مردم باید از منافع شخصی و گروهی خود چشم پوشی نمایند.

در بین گروهها و تشکل‌های مختلف سیاسی و اجتماعی کشور، انتظار  وحدت و همبستگی از گروه‌ها و جریان‌های انقلابی بیش از سایر گروه‌ها و تشکل‌های دیگر است. چون انقلاب اسلامی نماد وحدت و همبستگی ملت در عرصه‌های مختلف است و افراد و گروه‌هایی که خود را منتسب به انقلاب می‌دانند باید از اصل وحدت و همبستگی تبعیت نمایند. 

متأسفانه برخی افراد و تشکل‌های انقلابی در برهه‌هایی از این اصل عدول کرده اند. نمونه عینی آن را ما امروز در استان زنجان مخصوصا شهر زنجان که لقب پایتخت شور و شعور حسینی را به خود گرفته است، شاهد هستیم.

در شهر زنجان در این ۴۳ سالی که از عمر پربرکت انقلاب اسلامی سپری می‌شود شاهد وحدت و همبستگی مثال‌زدنی در بین تشکل‌ها و احزاب انقلاب اسلامی بودیم. اما در آستانه برگزاری  انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه ۱۳۹۸، متأسفانه نشانه‌های اختلاف و انشقاق در بین نیروهای انقلابی استان زنجان مشاهده شد و در انتخابات دوره ششم شورای اسلامی شهر زنجان در خردادماه ۱۴۰۰ به اوج خود رسید که بعد از انقلاب اسلامی این حد از اختلاف و انشقاق بی‌سابقه بوده است و این روزها نیز همچنان شاهد این انشقاق و عدم همبستگی هستیم که نمونه بارز آن عدم انتخاب شهردار شهر زنجان در مدت نزدیک به سه ماه هستیم.

فارغ از نتیجه نامطلوب این انشقاق برای افراد دخیل در بروز این انشقاق، نا امیدی مردم از نیروهای انقلابی، گناه نا بخشودنی است. مردم نیروهای انقلاب را به چشم امین و محرم انقلاب می‌نگرند. اختلاف و انشقاق در بین نیروهای انقلاب از نظر مردم پذیرفتنی نیست.

در سال‌های اخیر به علت ناکارآمدی مجریان و دست اندرکاران امور اجرایی کشور در عرصه‌های مختلف، مردم به نیروهای انقلابی روی آورده‌اند و انتظار می‌رود اعضای محترم شورای اسلامی شهر زنجان که منتسب به جبهه انقلاب هستند با اتحاد و همبستگی شهرداری کارآمد و متعهد انتخاب کنند.

انتظار از اعضای محترم شورای اسلامی تمکین در برابر قانون و تصمیمات نهادی نظارتی است. اگر بزرگواری با رأی اعضای شورا به عنوان شهردار انتخاب می‌شود، اما بنا به هر دلیلی، مورد تأیید نهادهای نظارتی قرار نمی‌گیرد، اصرار بر انتخاب قبلی از اعضای شورای اسلامی منتسب به جریان انقلاب قابل قبول نیست، قطعا انقلابی بودن در تمکین در مقابل قانون  نمود و بروز خواهد یافت.

از اعضای محترم شورای اسلامی شهر زنجان که منتسب به جریان انقلاب هستند انتظار می رود که تحت تأثیر افراد و جریان‌های بیرون از شورا قرار نگیرند، چون خود اعضای شورای اسلامی به نوعی پارلمان محلی محسوب می‌شوند و نباید با تأثیر گرفتن از افراد و جریانی خاص باعث تنزل جایگاه نظارتی و تقنینی شورای اسلامی شهر و روستا شوند.

اعضای محترم شورای اسلامی شهر زنجان و افراد دخیل در به وجود آمدن چنین وضعیتی برای شهر زنجان ، یقین بدانند که مردم ولایتمدار زنجان عملکرد آنها را رصد می‌کنند و در انتخابات آتی پاسخ آنها را خواهند داد!

جمعیت مستقل جهادی استان زنجان ضمن هشدار در خصوص ادامه این روند مذموم، همه دلسوزانی که دل در گرو امام و انقلاب و رهبری دارند را به وحدت و یکپارچگی دعوت می‌کند تا با سلب بهانه از بدخواهان ؛ شاهد اعتلای شهر پایتخت شور و شعور حسینی باشیم. 

انتظار مردم شهر غواصان دریا دل از برزگواران حاضر در کسوت اعضای شورای اسلامی شهر زنجان این است که اولا تابع خرد جمعی بوده و از بیرون از شورا تأثیر نپذیرند و منافع شهر و استان را فدای منافع شخص و گروهی خاص نکنند و با انتخاب شهردار متخصص، متعهد و توانمند، خط بطلان بر هر آنچه در گذشته روی داده است بکشند.

ثانیا اعضای محترم شورا اختلاف‌ها و انشقاق به وجود آمده را کنار نهاده و با یک حرکت جهادی یعنی برای رضای خدا و خدمت به خلق خدا کمر همت بسته و فعالیت جهادی و مدیریت جهادی را در شورای اسلامی شهر زنجان به منصه ظهور برسانند انشاءالله 

خدایا چنان کن سرانجام کار

 تو خشنود باشی و ما رستگار  

جمعیت مستقل جهادی استان زنجان

انتهای پیام/۲۳۰۸


 2021-11-24 10:05:20

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا