زنجان

انعقاد قرارداد با شرکت تخصصی برای جمع‌آوری و امحای زباله‌های عفونی در زنجان/ احصای ۴۲ مورد از مشکلات اجرای طرح نسخ الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان محمد محرمی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی نیم قرن سابقه فعالیت دارد و از پایه‌های نظام سلامت محسوب می‌شود، اظهار کرد: فعالیت این سازمان از دستاوردهای نظام بعد از پیروزی انقلاب است و قانون مصوب دارد.

رئیس نظام پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ۸۰ درصد خدمات بستری بیماران در مراکز و بیمارستان‌های دولتی ارائه می‌شود، افزود ۸۰ درصد از خدمات سرپایی در مطب‌های و مراکز درمانی غیردولتی ارائه می‌شود ضمن اینکه مردم نزدیک به ۸۰ درحدمات مورد نیاز دارویی خود را هم بخش غیردولتی دریافت می‌کنند.

وی با تشریح عملکرد این سازمان طی ۱۰۰ روز گذشته تصریح کرد: نظام پزشکی در مدت زمان مدنظر ضمن ارائه خدمات تخصصی با حضور در جلسات مختلف و دیدار با مسؤولین در تلاش برای عمل به وظایف اجتماعی خود نیز بوده است.

محرمی با بیان اینکه سازمان با همراهی مسؤولان مربوطه در آستانه عقد قرارداد با یک شرکت تخصصی برای جمع‌آوری و امحای زباله‌های عفونی از همه مراکز درمانی و مطب‌ها است، گفت با انعقاد این قرارداد جمع‌آوری و امحای این زباله‌ها به شکل تخصصی‌تری انجام خواهد گرفت.

رئیس نظام پزشکی استان زنجان با اذعان به اینکه کسی منکر وجود خطای و قصور پزشکی نیست، تصریح کرد: ولی آنچه که باید مد نظر باشد اظهار نظر بر اساس مستندات است، چراکه هدف اصلی سازمان ابتدا، صیانت از حقوق شهروندان است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد مناسب سازی مطب‌های پزشکان در مرکز شهر زنجان گفت: در مورد پروانه‌های صادر شده در گذشته نمی‌توان کاری کرد ولی در حال حاضر سخت‌گیری حداکثری برای صدور پروانه انجام می‌شود که شاهد آن هم کشیده شدن مراکز درمانی و مطب‌ها به سایر نقاط شهر است.

محرمی تعداد پزشکان متخصص و فوق تخصص شاغل در استان زنجان را ۲۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: این استان ۴۵۶ پزشک دارای دکترای پزشکی عمومی، ۱۶۱ دندان‌پزشک، ۱۴۰ داروساز و ۵۱۰ شاغل در حرف وابسته مانند مامایی کار درمانی شنوایی سنجی و … هم دارد.

رئیس نظام پزشکی استان زنجان با بیان اینکه الزامی برای پرداخت تعرفه اعلامی توسط مردم وجود ندارد، افزود: همه اعتراض ما به شورای عالی بیمه بیمه است که از پنج عضو آن چهار نفر خدمات گیرنده و فقط یک نفر خدمات دهنده است.

وی از ورود معاونت درمان وزارتخانه به موضوع کارت خوان در مطب‌های پزشکان اشاره و تاکید کرد: پزشکان از نجیب‌ترین اصناف در پرداخت مالیات هستند.

محرمی به مشکل مطرح شده در مورد صدور نسخه الکترونیکی اشاره و تاکید کرد: در جلساتی که برگزار شده ۴۲ بند از مشکلات موجود در مورد صدور نسخ الکترونیکی احصا و ارائه شده است که همکاران بیمه پاسخگوی همه این مشکلات نیستند به طوری که حتی درخواست تعدیل اجرای ۶ ماهه این طرح هم ارائه شده است.

رئیس نظام پزشکی استان زنجان در پاسخ به سوالی در مورد الزامی بودن یا نبودن عقد قرارداد پزشکان با بیمه ها گفت: در حال حاضر از نظر قانون الزامی برای عقد قرارداد وجود ندارد.

وی تعداد دانشجویان پزشکی حال حاضر کشور را ۵۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: با ورود این تعداد دانشجو به چرخه درمان در سال ۱۴۰۸ به ازای به هر ۱۰ هزار نفر ۱۸ پزشک فعالیت خواهد کرد که آمار قابل توجهی است.

محرمی با بیان اینکه چهار رکن صاحب نظر در مورد افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی مخالف طرح هستند، ادامه داد: باید متوجه بود که تربیت نیرو در رشته پزشکی نیازمند امکانات ویژه است.

رئیس نظام پزشکی استان زنجان حوزه عمل‌های زیبایی را گسترده و بی در و پیکر دانست و گفت: این عمل‌ها در اتاق عمل انجام می‌شود و نظام پزشکی با همراهی مراجع ذیربط با ورود افراد غیر متخصص به این حوزه برخورد می‌کند چنانچه درسال ۱۴۰۰ با ۱۲ مرکز که به صورت غیرقانونی اقدام به ارائه خدمات می‌کردند برخورد کرده است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق


 2021-11-30 10:04:51

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا