اصفهان

انهدام ۱۰ باند بزرگ مافیای مواد مخدر در اصفهان/خلافکاری به فضای سایبری منتقل شده است

انهدام ۱۰ باند بزرگ مافیای مواد مخدر در اصفهان/خلافکاری به فضای سایبری منتقل شده است

به گزارش برگزیده از اصفهان، سردار حمید علینقیان پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخش عمده ای از مجرمان و خلافکاران مسیر خلافکاری خود را به فضای سایبری منتقل کرده اند، اظهار کرد: از این رو هوشیاری و سواد رسانه ای مخاطبان نقش عمده ای در پیشگیری از دستیابی مجرمان به اهداف خود دارد ضمن اینکه ما نیز سعی کردیم چند قدم جلوتر از مجرمان فضای سایبری را در دست بگیریم.

وی افزود: ظرف سه و ماه نیم گذشته صدها مورد سایت مجرمانه در فضای مجازی توسط همکاران اصفهان کشف و پس از تشکیل تشکیل پرونده مسدود شد که این موارد از رصد هزاران پرونده و فضا و سایت در فضای مجازی به دست آمده است.

بخش عمده خلافکاری به فضای سایبری منتقل شده است

فرمانده انتظامی اصفهان با اشاره به اینکه این سایت ها مرتکب جرائمی مانند کلاهبرداری، فروش اقلام غیرمجاز مانند داروهای غیرمجاز، سلاح و مواد مخدر شده بودند، تاکید کرد: در کنار این موارد اقدامات آموزشی تخصصی و ایجابی و نظارتهای گسترده از واحدهای صنفی اینترنتی در فضای مجازی و آموزشهای همگانی با موضع آسیب‌های اجتماعی همراه با تولید و انتشار محتوای آموزشی پیشگیرانه توسسط پلیس فتای اصفهان انجام شده است.

وی ادامه داد: پاسخگویی و انجام مشاوره تخصصی بالغ بر ۱۰ هزار نفر از شهروندان که درخواست مشاوره حقوقی امنیتی و انتظامی در موضوعات فضای سایبری داشتند به شکل حضوری، تلفنی و اینترنتی انجام شد که مصادیق متعددی را شامل می شود.

علینقیان با اشاره به فعالیتهای پلیس آگاهی نیز تاکید کرد: با توجه به ضروت کنترل مجرمان و ایجاد امنیت در جامعه در راستای انهدام باندهای سرقت و دستگیری سارقان توفیقات مختلفی طی سه ماه گذشته داشتیم و درصد این اقدامات افزایش قابل توجهی را به خود اختصاص داد؛ آمار کشفیات امسال در مقایسه با سال قبل افزایش داشت و در زمینه وقوع سرقت نیز آمار در کل استان کاهشی است.

فرمانده انتظامی اصفهان با اشاره به اینکه مبارزه با خرده فروشان و ساقیان مواد مخدر در اصفهان اصفهان و شهرستان‌های تابعه، طی سه ماه و نیم اخیر بیش از پنج برابر شده است، گفت: برخورد با مافیای مواد مخدر با جدیت در حال اجرا است به نوعی که در یک ماه و نیم گذشته بالغ بر دو و نیم تُن انواع مواد مخدر از باندهای مواد مخدر در اصفهان کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع بر گران و نایاب شدن مواد مخدر تأثیر داشته است، گفت: تاکنون ۱۰ باند بزرگ مافیایی مواد مخدر متلاشی و بیش از دو هزار و ۴۰۰ قاچاقچی مواد مخدر و ۳۰۰ معتاد متجاهر نیز جمع‌آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شدند.

علینقیان‌پور با شاره به اینکه در سال جاری برای حدود ۷۵ هزار نفر کلاس‌های آموزشی درخصوص مواد مخدر برگزار شده است، بیان کرد: امیدواریم با ادامه این روند شاهد ریشه کن شدن خرید و فروش مواد مخدر در سطح شهر اصفهان و سایر شهرستان‌های تابعه استان باشیم.

رشد ۱۲۵ درصدی کشف پرونده های قاچاق کالا

وی با اشاره به عملکرد پلیس امنیت اقتصادی گفت: آمار و ارقام رسیدگی شده نشان از افزایش چشمگیر برخورد با مصادیق فعالیت‌های اقتصادی مجرمانه نسبت به سال گذشته دارد به طوری که فقط در شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۵ درصد افزایش برخورد با پرونده‌های قاچاق کالا داشته‌ایم و ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه نیز در این مدت ۵۶ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی اصفهان اضافه کرد: در ارتباط با قاچاق سلاح اقداماتی شده و با فروشندگان سلاح برخورد می‌شود ضمن اینکه دارندگان سلاح مجاز نیز احضار شده و پروانه سلاح برخی از آن‌ها را کاهش دادیم.

وی در ارتباط با صدور گذرنامه های زیارتی کربلا نیز گفت: امسال در خدمت رسانی به زائران اربعین بالغ بر ۷۳ هزار جلد گذرنامه زیارتی صادر شد که از این نظر رتبه نخست کشوری را بدست آوردیم.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا