کردستان

اولتیماتوم استاندار به مسؤولان: هر کس به هر دلیل مانع توسعه کردستان شود باید کنار برود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در برنامه زنده تلویزیونی در شبکه استانی کردستان، توسعه، تعالی و پیشرفت نقاط مختلف کشور را مرهون برنامه‌های بلندمدت، میان مدت و مبتنی بر اسناد بالادستی، سیاست‌های کلی و جهت‌گیری‌های دولت دانست و اظهار داشت: این حرکت با تصمیم‌گیری‌هایی که به صورت طبیعی در مسیر با آن مواجه است، دنبال می‌شود.

وی تقویت نقاط قوت‌، شناسایی درست فرصت‌ها و غلبه بر فرصت‌ها را نیازمند واقعیت‌نگری و شناخت زمان دانست و گفت: نام بردن از نارسایی‌ها به معنی نفی خدمات گذشته نیست.

استاندار کروستان با اشاره به اینکه برنامه‌های هر دوره باید متناسب با شرایط زمان ارزیابی شود، اظهار کرد: برنامه‌های کاری دولت هر دوره با توجه به زمان و متناسب با شرایط و ویژگی‌ها و مختصات آن دوره حرکت کند.

وی با اشاره به فرمایش گهربار امام علی (ع) که «خداوند رحمت کند کسی را که می‌داند از کجا آمده، در کجا واقع شده و به چه جهتی حرکت می‌کند»، افزود: برنامه‌ریزی برای آینده مستلزم  شناخت از گذشته و تحلیل و تبیین وضعیت موجود است.

زارعی‌کوشا به تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان نظام علیه ملت ایران  و تحریم‌های داخلی و مشکلات اقتصادی دو سال اخیر در کشور اشاره کرد و تصریح کرد: افزون بر تحریم‌های خارجی، تحریم‌های داخلی مانع بزرگ پیشرفت اقتصادی کشور شده است.

مقابله با مشکلات اقتصادی در گرو شناخت ریشه‌های توقف است

وی مقابله با مشکلات اقتصادی را نیازمند شناسایی ریشه‌های توقف و عقب‌گرد و ظرفیت‌سازی دانست.

استاندار کردستان افزود: در این راستا در ایام انتصابم به استانداری رئوس کلی حرکت را تدوین و طراحی و برای دولت مطرح کردم و به اتفاق آرا بدون هیچ گونه مخالفی در هیات دولت به تصویب رسید.

وی بر تغییر نگرش‌ها و جهت‌گیری‌ها تاکید کرد و گفت: مدیران استان باید برنامه‌های نو تحولی خود را ارایه کنند.

به گفته زارعی‌کوشا، اگر در راستای اهداف و برنامه‌های خود مجددا از این مسیر حرکت کنیم ممکن است به نتیجه نرسیم چرا که برنامه‌ریزی‌های هر دوره باید متناسب با مختصات خود تحلیل شود.

وی یکی از جهت‌گیری‌هایش در دوران مسوولیت را‌ سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی عنوان کرد و گفت: من به عنوان استاندار کردستان و خادم مردم  موظفم زمینه سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی استان را فراهم کنم.

وی تاکید کرد: هر کس به هر دلیل بخواهد مانع توسعه استان شود و فرصت‌های استان و مردم را ضایع کند طبعا باید کنار رود و نمی‌تواند مقاومت کند.

زارعی کوشا اظهار کرد: پنجره واحد سرمایه‌گذاری و تسهیل واحد سرمایه‌گذاری و بهره‌گیری همه جانبه از فعالان عرصه تولید ( حمایت از تولید و تولیدکننده و گام گذاشتن در عرصه تولید) بزرگ‌ترین برنامه‌هایی است که می توان در کردستان تعریف کرد.

وی با اشاره به ساختارهای بیمارگونه اقتصاد کشور و فراهم بودن زمینه انباشت سود برای افرادی که دغدغه فعالیت تولیدی ندارند، تسهیل زمینه تولید و سرمایه‌گذاری برای تولیدکنندگان و جهادگران عرصه تولید و کسانی که عاشقانه و دلسوزانه در عرصه تولید گام بر می‌دارند از برنامه‌های کاری خود عنوان کرد. 

وی ضمن قدردانی از خدمات استاندار قبلی کردستان، گفت: استاندار قبلی در راستای تعالی و پیشرفت استان خدمات ارزنده‌ای ارائه کرد اما اگر امروز از نارسایی‌های گذشته یاد می‌کنیم به معنای نفی خدمات گذشته نیست بلکه خدمات و برنامه‌های ما باید هر روز بهتر از دیروز باشد.

سرمایه انسانی در کردستان بالاست

زارعی‌کوشا بابیان اینکه نباید تولید کنندگان و‌ جهادگران عرصه تولید احساس ناامیدی کرده و از استان بروند گفت: با وجود تمام ظرفیت‌های الهی استان کردستان دارای پتانسیل بالایی در زمینه سرمایه‌های انسانی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

استاندار کردستان اظهار داشت: بازخورد خدمت در کردستان بسیار سریع‌تر از سایر استان‌ها به مسؤولین برمی‌گردد که این نشان از قدردانی بالای مردم استان دارد. 

بهره‌گیری از توان علمی اساتید دانشگاهی

وی با اشاره به اینکه راهبرد موفق در استان کردستان راهبرد خدمت است گفت: سرمایه‌های ارزشمند انسانی باید در استان شناسایی شوند و در مسیر توسعه باید از توان علمی نخبگان بهره گیریم.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه انتخاب نیروی جوان همیشه نتیجه مطلوبی به دنبال داشته است گفت: قطعا باید بیش از همیشه از توانایی و ظرفیت‌های جوانان استان استفاده کرد.

وی در ادامه به حوزه صنعت گردشگری و توریسم استان اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از حوزه‌های تحول‌آفرین استان کردستان که اشتغالزایی و افزایش درامد سرانه خانوارها را به دنبال دارد توسعه صنعت گردشگری در استان است.  

استاندار کردستان عنوان کرد: اگر با وجود تمام موهبت‌های الهی نتوانیم کردستان را به اوج برسانیم بدون شک تنها عامل ضعف مدیریت در استان است.

گردشگری کردستان باید به جهان معرفی شود

وی به تثبت جهانی اورمان به‌عنوان فرصت مناسب جهت توسعه هرچه بیشتر حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: یکی از راهبرد های بنده معرفی اورامان و‌ حوزه گردشگری استان به کشور و‌ جهان است که تاکنون در این زمینه کم‌کاری شده است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه ما از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم افزود: ما باید با کمک تولیدکنندگان واستفاده از تمام ظرفیت‌های الهی در استان اشتغال را در کردستان افزایش دهیم.

امنیت بهبود شاخص‌های اقتصادی را به دنبال دارد

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه اعتلا و ‌پیشرفت هدفمند اقتصادی و امنیت در هم تنیده شده است بیان کرد: امنیت علاوه بر تامین سرمایه گذاری بهبود شاخص‌های اقتصادی را در استان به دنبال دارد.

وی سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۸ به استان کردستان را نقطه عطفی عنوان کرد و گفت: با این سفر نگاه‌ها و جهت‌گیری‌ها به استان اصلاح شد و امروزه ما همچنان از  برکات این سفر بهره‌مند می‌شویم.

زارعی‌کوشا کردستان را استانی فرهنگی و هنری معرفی کرد و افزود: این ظرفیت‌ها باید موجب رویش و‌شکوفایی در تمام حوزه‌ها شود.

استاندار کردستان تاکید کرد: در این دوره به شدت به کمک اساتید دانشگاهی و‌ توان علمی این افراد احتیاج داریم چراکه رفع بسیاری از گره‌ها به توان علمی و دانش اساتید دانشگاهی وابسته است.

وی اساتید دانشگاه کردستان را مشاوران امین عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ما استفاده از توان علمی اساتید دانشگاهی جهت خدمت هرچه بهتر به مردم استان کردستان خواهد بود.

در مدیریت منابع آبی استان باید تجدیدنظر شود

وی به مشکلات موجود در حوزه آب استان اشاره کرد و گفت: کردستان جزو استان‌های پرآب کشور است و‌در حال حاضر طرح‌های زیادی در انتقال آب و سد در حال اجرا است.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه در مدیریت منابع آبی ا گفت: متاسفانه مدیریت منابع آبی استان برعهده سایر استان‌ها است که باید تجدیدنظرهای لازم در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا