فارس

اولویت استفاده از آب سد سلمان فارسی با قیروکارزین است

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، محمدهادی ایمانیه در سفری یک روزه به شهرستان قیروکارزین مسائل و مشکلات این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه تکمیل بیمارستان امام محمد باقر(ع) قیر و کارزین از موضوعاتی بود که در این سفر مورد توجه قرار گرفت، اظهار داشت: پروژه ناتمام این بیمارستان برای تکمیل ساختمان و موتورخانه نیازمند تزریق اعتبارات است که در این زمینه نیز تصمیمات خوبی گرفته شد و امیدواریم بتوانیم در طی امسال و سال آینده توسعه بیمارستان را به اتمام برسانیم.

به گفته استاندار فارس ارائه راهکار برای تکمیل دو مرکز جامع سلامت در شهر افزر و شهر قیر از دیگر موضوعات مورد بررسی در این سفر بود. نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اهمیت سامان‌دهی و تکمیل جاده فیروزآباد به قیر عنوان کرد: این مسیر یکی از جاده‌های پر تردد است و تصادفات زیادی نیز در این جاده رخ می‌دهد.

ایمانیه طی بازدید از این جاده در تماسی تلفنی با مسئولان وزارت راه و شهرسازی قول مساعد گرفت که همکاری‌های لازم برای تکمیل هر چه سریع‌تر این مسیر انجام شود.

استاندار فارس گفت: تکمیل جاده بین آغار دالان به هنگام نیز باید در دستور کار قرار گیرد چراکه با سامان دهی این مسیر جاده مناسبی از هنگام به سمت عسلویه برای عبور و مرور مردم خواهیم داشت.

ایمانیه همچنین در گفت‌وگو با مردم قیر و کارزین عنوان کرد: اولویت استفاده از آب سد سلمان فارسی با قیر و کارزین است و مجموعه مدیریت استان رفع مشکل آب رسانی به روستاها، تامین آب کشاورزی و باغات و تامین آب مورد نیاز صنعت در شهرستان قیر و کارزین به عنوان موضوعی مهم در دستور کار قرار می‌دهد.

وی پس از شنیدن سخنان مردم و بازدید میدانی از شرایط، موضوع اختصاص حق‌آبه سد سلمان فارسی به قیر و کارزین را یکی از مهمترین مشکلات در این منطقه دانست و اظهار کرد: به صراحت می‌توان گفت حق مردم قیر و کارزین در این زمینه تضییع شده است.

استاندار فارس تاکید کرد: بهره‌برداری از آب سد سلمان در مرحله اول حق مردم منطقه قیر و کارزین و سپس سایر مناطق است.

ایمانیه عنوان کرد: تصمیم گرفته شد کمیته‌ای کارشناسی این موضوع را در یکی دو هفته آینده به صورت جامع بررسی کنند و گزارش دهند سپس با حضور نماینده‌ای از طرف مردمی که در این شهرستان زندگی می‌کنند و تحت فشار مشکلات هستند و مسئولان اداری استان، تصمیماتی بگیریم که بتوانیم ماجرای کمبود آب آشامیدنی را در بعضی روستاهای شهرستان، مسئله اختصاص آب به بعضی از باغاتی که به دلیل کمبود آب خشک ‌شده و مشکلاتی که مرتبط با کشاورزی است، حل کنیم.

وی با بیان اینکه دولت جدید به تازگی فعالیتش را آغاز کرده است، ابراز امیدواری کرد با توجه به رویکردهای مردمی دولت سیزدهم بد قولی‌های گذشته جبران شده و مشکل تامین آب در قیر و کارزین رفع شود. 

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا