زنجان

اولین بوتیک هتل زنجان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به افتتاح اولین بوتیک هتل زنجان اظهار داشت: این هتل با هدف احیای معماری اصیل بومی در تلفیق با اصول مهندسی نوین ساخته‌شده است که در تمامی دنیا با اجرای چنین پروژه‌هایی سعی می‌کنند بافت‌های ارزشمند فرهنگی و تاریخی خود را حفظ و جاذبه‌های فرهنگی ایجاد کنند، قطعاً این هتل می‌تواند برای گردشگرانی که به زنجان می‌آیند، جذاب باشد.

امیر ارجمند افزود: بوتیک هتل زنجان که نتیجه تلفیقی خلاقانه از علم و هنر است، با مساحت ۶۰۰ متر مربع، تمام نمادهای طراحی و معماری ایرانی اسلامی را به زیبایی هر چه‌ تمام‌تر در دل خود جای‌داده است.

مدیر بوتیک هتل زنجان نیز در مورد این مجموعه تاریخی گفت: برای جذب گردشگر باید حرف جدید در حوزه گردشگری زد. 

صمد یوسفی اصل با اشاره به روند ساخت این هتل افزود: این مجموعه سه سال پیش خریداری شده که مرمت و اجرای آن نیز سه سال طول کشیده و از آنجایی که مرمت‌ها باید ظرافت کار دست را می‌داشت زمان‌بر متر طول کشید البته همه‌گیری کرونا در این مهم تاثیر گذاشت.

وی با بیان اینکه پیچ و خم‌های اداری نسبت به سایر انرژی بیشتری را از مجموعه گرفته است، افزود: در این مدت پرونده سه بار به کمیسیون ماده ۵ و ۲ بار به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شده که روند اجرای کار را بسیار کند می‌کرد که در نهایت با ورود دادستان به حمایت قضایی مشکلات حل شد.

این سرمایه گذار بخش گردشگری استان زنجان با بیان اینکه اگر حمایت قضایی نبود این بنای تاریخی مخروبه می‌شد، ادامه داد: در زنجان خانه‌های قدیمی بسیار کمتری نسبت به شهرهایی مثل کاشان و اصفهان وجود دارد و به همین دلیل حفظ و حراست از این بناها اهمیت زیادی دارد.

یوسفی اصل با تاکید بر اینکه به جز ابعاد اقتصادی، بعد فرهنگی نیز در بازسازی این بنا مورد توجه قرار گرفته است، خاطر نشان ساخت: بازسازی و ایجاد هتل بوتیک سبب افزایش قیمت زمین در این منطقه شده است و با استفاده از ظرفیت تولیدی و نیروی انسانی منطقه اشتغال و ارزش افزوده بهبود پیدا می‌کند.

مدیر هتل بوتیک زنجان با تاکید بر اینکه برای جذب گردشگر باید حرف جدیدی در این زمینه داشته باشیم، اذعان داشت: اگر مجوزها صادر شود امکان جذب مسافر را داریم ولی فعالیت این هتل در ابتدا دو ماه به صورت آزمایشی خواهد بود و پس از آن جذب مسافر انجام می‌شود.

گفتنی است، نخستین بوتیک هتل استان زنجان، در منطقه ضیایی زنجان قرار دارد و توسط صمد یوسفی اصل بازسازی شده است.

انتهای پیام/۲۳۰۸


 2021-12-25 10:06:28

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا