خراسان شمالی

اول دی ماه، نسخه نویسی آنلاین اجباری می‌شود/ برخورداری ۹۰ هزار نفر از طرح پزشک خانواده در خراسان شمالی

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، محسن رعنایی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی چندین سال است که در سطح کشور اجرایی می شود، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد طرفین قرارداد با بیمه سلامت نسخه نویسی و نسخه پیچی را به صورت الکترونیک انجام می دهند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خراسان شمالی نسخه نویسی الکترونیک با ۵.۴ درصد پیشرفت شروع شد و براساس آخرین آمار ثبت شده تا پایان آذرماه سال جاری این رقم به ۸۷ درصد پیشرفت رسیده است.

رعنایی با اشاره به اینکه طبق آمار ثبت شده در روز گذشته ۹۲ درصد از نسخه هایی که در حوزه بیمه سلامت تولید شده به صورت الکترونیکی بوده، اضافه کرد: همچنین در برخی از مراکز دولتی اسفراین این عدد به ۱۰۰ درصد نیز رسیده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیش از ۹۵ درصد و در مراکز غیردولتی ۸۵ درصد نسخه ها به صورت الکترونیک تولید می شود.

وی یادآور شد: براساس قانون بودجه، از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۰، تمام مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت موظف هستند که تنها اسناد الکترونیکی را تحویل دهند و سازمان های بیمه گر هیچ سند کاغذی را تحویل نخواهند گرفت.

رعنایی با اشاره به اینکه با آغاز نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک تلاش براین است که مطالبات به صورت به روز تسویه شود، ادامه داد: براین اساس مطالبات بخش خصوصی تا پایان مهر ماه پرداخت شده و مطالبات آبان ماه در حین آماده سازی اسناد برای پرداخت هستند.

وی اضافه کرد: همچنین در مراکز دانشگاهی دولتی نیز تا اواخر شهریور ماه دانشگاه علوم پزشکی اسفراین مطالبات پرداخت شده است، در دانشگاه علوم پزشکی استان نیز توان پرداخت وجود دارد اما به دلیل اینکه موضوع بستری ها پیش می آید با تاخیر دوماهه صورت می گیرد.

رعنایی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری براساس طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع بیمه سلامت همگانی مقرر شد که افرادی که از بیمه سلامت همگانی برخوردار هستند، بتوانند از مزایای بخش خصوصی استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی بیان داشت: براین اساس از ابتدای آبان ماه سال جاری، اجرای این طرح در استان شروع شده است و تاکنون ۹۰ هزار و ۶۴۶ نفر و هفت هزار و ۷۱۱ نفر مددجویان کمیته امداد استان در مجموع ۹۸ هزار و ۴۵۷ نفر تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

رعنایی گفت: در طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع بیمه سلامت همگانی، برای هر فرد و خانواده اش یک پزشک خانواده تعریف می شود و این افراد می توانند با کمترین هزینه ویزیت ۶۰۰۰ تومان از خدمات برخوردار شوند و در صورت نیاز بیمار به استفاده از خدمات تخصصی، فرد به پزشک متخصص ارجاع داده می شود تا بتواند از خدمات بیمه ای استفاده کند.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر این با اجرای این طرح، تاکنون ۴۵ پزشک قرارداد بسته اند و ۱۰ پزشک نیز در صف انتظار برای برخورداری از این طرح قرار دارند که در واقع افزایش این قراردادها باعث توسعه خدمات درمانی خواهد شد.

وی گفت: نکته قابل توجه این است که بیمه سلامت تصمیم دارد تا براساس یک طرح جدید، تمامی افرادی که فاقد هر گونه پوشش بیمه ای هستند، برای ایجاد رفاه و رضایت خاطر بیمار، پوشش کامل بیمه ای پایه خدمات درمانی برای شهرهای ۲۰ هزار نفر اجرا کند که تمام افراد مشمول بیمه شوند.

رعنایی با اشاره به اینکه ۳۵ دفتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، گفت: همچنین افراد که فاقد هر گونه پوشش بیمه ای هستند برای برخورداری از بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند، در صورتی که دفتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت باشد فرد باید به صورت رایگان از خدمات برخوردار شوند.
انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا