خوزستان

اگر مردم به محدودیت ها توجه نکنند فاجعه ملی کرونایی رخ می دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان،شکراله سلمان زاده؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷۱ مورد جدید مثبت داشته ایم که ۲۶۵ نفر مربوط به آبادان، ۱۳۵ نفر از خرمشهر و در شادگان ۷۱ مورد مثبت قطعی ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده است.

وی افزود: از این ۴۷۱ مورد مثبت جدید ۴۳۱ نفر ( آبادان ۲۳۹ نفر، خرمشهر ۱۲۳ نفر و شادگان ۶۹ نفر ) به صورت سرپایی درمان شده اند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: طی روز گذشته نیز ۸۹ نفر بستری و ۷۱ نفر نیز بهبود و از بیمارستان ترخیص شده اند و متأسفانه ۹ نفر فوتی (۷ نفر در آبادان، یک نفر خرمشهر و یک نفر در شادگان ) داشتیم بنابراین در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان ۴۶۴ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: اگر مردم به محدودیت‌ها و هشدارها توجه نکنند، فاجعه ملی رخ خواهد داد.

سلمان زاده؛  با اشاره به روند افزایشی مبتلایان به ویروس جدید و ثبت رکورد بستری روزانه در بیمارستانهای جنوب غرب خوزستان اظهار کرد: تمام ظرفیت های جدیدی که در یک هفته اخیر در بیمارستانهای منطقه ایجاد کرده ایم تکمیل شده است و در حال استفاده و تجهیز ورزشگاه‌ها و مصلای نمازجمعه برای بستری بیماران جدید هستیم.

وی ضمن انتقاد از عدم رعایت محدودیت ها افزود: اگر اعلام تعطیلات سراسری صرفاً جنبه تفریح برای مردم و مسئولان داشته باشد، تلاش ما به جایی نخواهد رسید و ایجاد محدودیت ها، نه تنها کارساز نیست بلکه موجب گسترش بیش از پیش بیماری در منطقه و کشور می شود.

سلمان زاده گفت: شمار جان باختگان مبتلا به کرونا در حال افزایش است و اگر مردم به هشدارها و محدودیت ها توجه نکنند، فاجعه ملی رخ خواهد داد و هر روز باید شاهد مرگ عزیزانمان باشیم.

وی تنها راه برون رفت از بحران را رعایت شیوه نامه های بهداشتی و انجام واکسیناسیون دانست و افزود: کادر بهداشت و درمان بسیار خسته شده است و تعداد زیادی از آنها نیز درگیر بیماری هستند بنابراین با کمبود شدید نیروی انسانی روبرو هستیم و دست یاری به سوی نیروهای داوطلب در حوزه بهداشت و درمان دراز می کنیم تا به کمک همکاران خود بشتابند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در پایان بیان کرد: در صورت ادامه این روند به زودی با کمبود دارو و امکانات مواجه خواهیم پس همه با هم کمک کنیم تا علاوه بر خستگی کادر بهداشت و درمان، شرمنده مردم نباشیم.

انتهای پیام/۷۲۰۵۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا