فارس

ایثار مردم شیراز در سیل سال ۹۸، المان شهری می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، در سی و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، طرح کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا، درباره تهیه نشانه (لوگو) شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) مصوب شد.

بر این اساس، شهرداری شیراز مکلف است برای شناساندن شهر شیراز در عرصه ملی و بین المللی  به عنوان  سومین حرم اهل بیت (ع)، با فراخوان و برگزاری مسابقه طراحی و تعیین جوایز نفیس، ظرف مدت یک ماه  نسبت به برگزاری مسابقه طراحی نشانه (لوگو) شیراز اقدام کند. رونمایی از این نشانه، در روز شیراز، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

تهیه اطلس جامع اطلاعات و آمار فرهنگی، هنری، اجتماعی، مذهبی و ورزشی شهر شیراز نیز به تصویب رسید که رونمایی از این طرح نیز در روز شیراز سال آینده انجام می شود.

طرح کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز، درباره پیشنهاد طراحی، تولید و نصب نماد ایثار و از خودگذشتگی مردم شهر شیراز در سیل سال ۱۳۹۸ نیز از دیگر طرح هایی بود که با حضور ۱۳ نفر از اعضای شورا بررسی و مصوب شد.

بر اساس این طرح، شهرداری  شیراز مکلف است نسبت به  طراحی، تولید و نصب این نماد در محل دروازه قرآن شیراز با تأمین بودجه از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ اقدام نماید.

مفاخر فارس در قاب دوربین

مصوبه اخیر این نهاد در خصوص الزام شهرداری به پیگیری مذاکره و ایجاد تفاهم نامه جهت تولید سریال حضرت احمد ابن موسی (ع)”، با حضور اعضای شورا بررسی شد و با اصلاحاتی، بار دیگر به تصویب رسید.

همچنین طرح کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا، درباره طرح تولید مجموعه فیلم های مستند زندگی مفاخر فارس نیز از دیگر مصوبات این جلسه شورا بود.

بر این اساس، شهرداری شیراز مکلف است در زمینه معرفی برخی از مفاخر مذهبی شهر شیراز به عنوان میراث ارزشمند معنوی به نسل های آینده ، با تنظیم تفاهم نامه همکاری با مؤسسه مها فیلم (مرکز هنری انقلاب) طرح تولید مجموعه فیلم های مستند زندگی مفاخر فارس را به منظور تولید فیلم مستند زندگی آیت الله حاج شیخ بهاء الدین محلاتی (ره)، شهید آیت الله شیخ عبدالرحیم ربانی شیرازی (ره) ، علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی (ره) را  با پیش بینی مبلغ  ۴ میلیارد ریال اعتبار در متمم بودجه سال ۱۴۰۰ ، همراه با  پیوست های لازم در قالب لایحه، به شورا ارائه کند.

 موضوع دیگری که در این جلسه درباره آن تصمیم گیری شد طرح کمیسیون گردشگری و زیارت شورا، درباره احداث موزه مرکزی شیراز بود که این طرح به تصویب رسید.

شهرداری شیراز مکلف شد که در خصوص اراضی مرتبط با موزه تاریخ طبیعی واقع در بلوار مدرس ابتدای آزادگان، از صدور هرگونه مجوز تفکیک، تغییر کاربری و ساخت و ساز به غیر از کاربری مرتبط با موزه تا اطلاع ثانوی خودداری کند.

انتهای پیام/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا