چهارمحال و بختیاری

بارش‌ها سبب لغزندگی محورهای ارتباطی استان چهارمحال وبختیاری شده است

بارش‌ها سبب لغزندگی محورهای ارتباطی استان چهارمحال وبختیاری شده است

روح الله غلامی افزود: در حال حاضر تردد در محور فارسان به کوهرنگ تنها با زنجیرچرخ امکانپذیر است و رانندگانی که قصد تردد در دیگر محورهای استان را دارند باید زنجیرچرخ همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر به سبب حجم بالای برف در گردنه‌های شهرستان کوهرنگ، همچنان گردنه‌های تاراز، چری و شاه‌منصوری این شهرستان مسدود است و راهداران در تلاش برای بازگشایی این محورها هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در این استان ۴۵۰ راهدار با ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه‌سنگین مشغول عملیات راهداری زمستانی هستند.

غلامی با تاکید بر لزوم به همراه داشتن زنجیرچرخ، البسه گرم و ذخیره سوخت کافی در حین سفر به مناطق برف‌گیر و سخت‌گذر استان، یادآور شد: رانندگانی که قصد سفر به مناطق مختلف را دارند، می‌توانند پیش از سفر با برقراری تماس با سامانه تلفن گویا ۱۴۱ از وضعیت راه‌های استان مطلع شوند.

گفتنی است، چهارمحال و بختیاری دارای سه هزار و ۷۳۹ کیلومتر راه است که از این میزان، ۲۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی و مابقی راه درون شهری است.

این استان در مسیر ترانزینی فلات مرکزی به جنوب کشور در مسیر ارتباطی ۲ استان بزرگ اصفهان و خوزستان قرار دارد.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا