زنجان

بارش‌ها در زمستان به نسبت پاییز نرمال پیش‌بینی شده است/ بارش ۲.۷ میلی‌متری در مهرماه

محمدرضا رحمن‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زنجان با اشاره به تحقق پیش‌بینی‌های فصلی انجام شده در ماه‌های گذشته برای مهرماه اظهار کرد: میزان بارش مهرماه امسال ۲.۷ میلی‌متر گزارش شده است.

مدیر کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه میزان بارش گزارش شده برای مهرماه نسبت به میانگین بارش نرمال ۷۹ درصد کاهش یافته است، افزود: بارش مهرماه سال ۱۳۹۹ در استان برابر با ۶.۸ میلی متر بوده است که بارش امسال نسبت به سال گذشته نیز کاهش یافته است.

وی از افزایش دمای مهرماه سال جاری نسبت به دمای نرمال خبر داد و تصریح کرد: دمای کمینه استان در مهرماه سال جاری ۷.۶ درجه سلسیوس بوده که نسبت به دمای بلند مدت ۰.۴ درجه سلسیوس افزایش داشته است.

رحمن‌نیا با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارشات پژوهشکده اقلیم شناسی سازمان هواشناسی، در آبان‌ماه هم بارش کمتر از نرمال پیش‌بینی شده است، ادامه داد: بر اساس همین پیش‌بینی در آذرماه گرایش بارش‌ها به نرمال بیشتر خواهد بود و احتمال وقوع بارش بیشتر از نرمال ۵۰ درصد هم وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان افزود: بر اساس پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی، بارش در فصل زمستان به نسبت پاییز بهبود یافته و گرایش به نرمال خواهد داشت.

وی ادامه داد: از دی‌ماه تا اسفندماه بارش هرماه به طور نسبی از ماه قبل بهتر شده به طوری که بارش اسفند در طبقه نرمال پیش‌بینی شده است.

رحمن‌نیا در مورد وضعیت دمایی استان در فصل زمستان گفت: کارشناسان هواشناسی برای استان افزایش یک تا دو درجه‌ای دما را پیش‌بینی کرده‌اند و این افزایش دما در جنوب و جنوب غربی استان در بهمن‌ماه هم ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق


 2021-10-30 10:13:11

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا