Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
بازارچه مرزی اروندکنار باید فعال شود - خبرگزاری برگزیده های ایران
خوزستان

بازارچه مرزی اروندکنار باید فعال شود

به گزارش  برگزیده های ایران از آبادان، آقارضا فتوحی، امروز در حاشیه بازدید از اروندکنار، بازارچه مرزی اروند کنار و اسکله اظهار کرد: جلسه امروز با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولین بخش های تخصصی این بندر، مسئولین اجرایی استان و دستگاه هایی که مرتبط با این موضوع هستند، برگزار شد.

وی افزود: طبق بازدیدی که استاندار محترم حدود ۲ ماه پیش از این منطقه داشته اند، قرار بر این شد با توجه به وضعیتی که در این منطقه هست و می تواند اشتغال و اقتصاد این منطقه را رونق دهد، یکسری تصمیماتی گرفته شد مبنی بر اینکه گمرک وظایف قانونی خود را بیشتر از گذشته پیگیر باشد و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در این منطقه، نماینده ای داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به بازارچه مرزی اروندکنار گفت: بازارچه مرزی اروند کنار حدود ۳۰ غرفه دارد که باید همگی فعال شوند. در این راستا با اتاق بازرگانی هماهنگی شد که تجار و بازرگانانی را به این منطقه بیاورند تا اقتصاد این منطقه رونق گرفته و اثرگذاری مناسبی بر درآمدزایی مردم این منطقه داشته باشد.

فتوحی بیان کرد: با توجه به اینکه آبادان، سابقه دیرینه ای در تجارت و بازرگانی دارد و نیز پتانسیل های موجود در منطقه از جمله شیلات، بازرگانی، خرما و صنایع وابسته به آن، می تواند اشتغالزایی و رونق مناسبی را داشته باشد.

وی ادامه داد: در این راستا تصمیماتی گرفته شد که انشالله با نظر دستگاه های تخصصی، این اتفاق در آینده بسیار نزدیک در بخش کشاورزی شامل شیلات و نخیلات، خواهد افتاد و طرح های جامعی در این زمینه ها نیز تهیه شده است. آبادان یکی از شهرهای بسیار مهم و استراتژیک استان است و این اقدامات، نتیجه مثبتی را برای این شهر خواهد داشت.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به موضوع لنج ها در این منطقه تصریح کرد: با توجه به هماهنگی که معاونت امنیتی استانداری خوزستان انجام داده است، لنج‌ها علاوه بر سفرهایی که داشتند، برنامه یک سفر دیگر نیز به آن ها افزوده شد تا بتوانند نسبت به گذشته رونق بهتری را در این زمینه شاهد باشیم.

فتوحی با اشاره به بازگشایی اسکله اروندکنار بیان کرد: یکسری کارهای جزئی اداری در این خصوص باقی مانده است و به یاری خداوند، از هفته آینده این مکان روان خواهد شد و کار ترخیص و تجارت بازرگانی در این مکان رونق پیدا می کند و به تدریج به دنبال گسترش و توسعه آن خواهیم بود .

وی ادامه داد: این اسکله باید نسبت به گذشته رونق بیشتر و بهتری را به خود بگیرد. اسکله تا به حال حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم ۲۰ درصد باقی مانده سریعا انجام شود.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: با توجه به موقعیتی که این مکان با کشور عراق و شهر بندری فاو دارد، امیدواریم بتوانیم رونق، گستردگی و پتانسیل های موجود این منطقه را شکوفا کنیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا