اخبار روز

بازار مسکن برنامه اورژانسی می‌خواهد/۶۰ درصد درآمد خانوارها صرف تامین مسکن می‌شود

بازار مسکن برنامه اورژانسی می‌خواهد/۶۰ درصد درآمد خانوارها صرف تامین مسکن می‌شود

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برگزیده های ایران، رحیم زارع یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان به اهمیت مسئله معیشت مردم اشاره کرده و حتی تاکید کردند اقدامات مثبت دولت تحت‌الشعاع مشکلات معیشتی مثل گرانی مسکن و اجاره‌بها قرار می‌گیرد؛ این نکته بسیار مهم و درستی است و تا زمانی که مشکلات معیشت مردم حل نشود اقدامات دولت در حوزه دیپلماسی بین المللی و اقدامات داخل کشور دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به افزایش سرسام آور هزینه‌های مرتبط با تامین مسکن افزود: بیش از ۶۰ درصد سبد درآمدی خانواده‌ها صرف هزینه های مرتبط با مسکن اعم از اجاره بها و یا اقساط تسهیلات خرید مسکن می‌شود.

وی با اشاره به تلاش ها دولت برای جبران کمبود‌ها در حوزه مسکن تصریح کرد: در سال‌های اخیر دولت تلاش‌های بسیار خوبی برای تامین زمین مورد نیاز جهت ساخت مسکن و اجرای برنامه‌های ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی داشته است اما حل ریشه ای مشکلات مسکن، در گروی بهبود شاخص های اقتصاد کلان و افزایش ساخت مسکن و برقراری تعادل در عرضه و تقاضا بوده که البته امری زمان بر است.

نقش مشاوران املاک در نابه‌سامانی بازار مسکن

زارع با بیان اینکه دولت برای حل مشکلات مسکن و جلوگیری از گرانی های سرسام آور در حوزه اجاره مسکن باید برنامه های اورژانسی و زود بازده‌ای هم را تدوین و اجرایی کند، اضافه کرد: بسیاری از مردم با مراجعه به نمایندگان از افزایش اجاره بهای بیش از ۶۰ درصدی در سال جاری گلایه مند بوده و معتقدند، تعیین سقف افزایش اجاره بها توسط دولت در بنگاه‌ها رعایت نمی‌شود.

وی اقدام دولت برای نظارت بر دفاتر مشاور املاک و برخورد با متخلفان این حوزه را گامی مثبت و ارزشمند در جهت ساماندهی صنف مشاره املاک ارزیابی کرد و گفت: در کنار برخورد با متخلفان، باید ساز و کاری جهت رصد تمامی قراردادها داشته باشیم، تا با نظارت دقیق و استفاده از ابزارهای تشویقی و تنبیهی مانع عقد قراردهای اجاره، خارج از عرف شویم. البته که در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی مجلس به این مهم اشاره شده است و امیدواریم با اجرایی شدن آن تا حد زیادی اجاره بها مسکن قابل کنترل و مدیریت شود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا