اخبار روز

بازگشت ۳ میلیون و ۴۹۰ هزار زائر اربعین به ایران/ پایانه برکت خالی از زائر شد/ استقرار اتوبوس به اندازه کافی + فیلم

بازگشت ۳ میلیون و ۴۹۰ هزار زائر اربعین به ایران/ پایانه برکت خالی از زائر شد/ استقرار اتوبوس به اندازه کافی + فیلم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ایلام، بر‌اساس اعلام ستاد مرکزی اربعین، آمار ورود به کشور به اوج خود رسیده است و تا ساعت ۶ صبح امروز ۱۸ شهریور، بیش از ۴ میلیون نفر به عراق سفر کرده اند و سه میلیون و ۴۹۰ هزار نفر نیز به کشور بازگشته‌اند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا نیز گفت: با توجه به موج بازگشت زائران اربعین، همه امکانات در مرز مهران جهت تردد زائران به اندازه کافی وجود دارد و هم اکنون اتوبوس به اندازه کافی در پایانه برکت مستقر است.

گزارش هوایی خبرنگار برگزیده های ایران از مرز مهران/ کمبود اتوبوس و ازدحام سنگین زائران در پایانه برکت/ اکثر موکب‌ها ‌جمع شده‌اند + فیلم

سردار شرفی از زائرانی که با خودروی شخصی تردد می‌کنند خواست، پس از استراحت کافی و اطمینان از سلامت خودروی خود اقدام به تردد کنند تا شاهد حوادث جاده‌ای نباشیم.

وی با اشاره به اینکه زائران گذرنامه خود را قبل از ورود به کشور ممهور به مهر ورود به کشور کنند افزود: تمام نیرو‌های فراجا از یگان ویژه، پلیس راه و راهور، پلیس‌های تخصصی، گذرنامه تا آخرین زائری که از خاک کشور عراق به مرز‌های کشور وارد شوند در میدان حضور دارند و به آنان خدمت رسانی می‌کنند.

.

جابه‌جایی زائران با بیش از ۲ هزار اتوبوس از پایانه برکت مهران

حس بهرام‌نیا استاندار ایلام نیز ‌پس از بازدید از مواکب، سکو‌های محل استقرار اتوبوس‌ها و دپوی پایانه برکت‌ اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۱۵۰ اتوبوس زوار را از پایانه مسافربری برکت به محل سکونت خود انتقال دادند.

وی افزود: اقلام مورد نیاز همه مواکب فعال تأمین می‌شود و با همه توان تا خروج زوار از کشور عراق به آنان در پایانه برکت خدمات‌رسانی می‌کنند.هیچ مشکلی در تأمین یخ و آب برای زوار برگشتی از عتبات عالیات در پایانه برکت وجود ندارد و آب و یخ به مقدار لازم تأمین شده است.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام با اشاره به پیک بازگشت زوار و ضرورت پخت نان و توزیع بین مواکب، بیان داشت: در هر شبانه روز ۶۰ تا ۷۰ هزار نان پخت و بین مواکب توزیع می‌شود.

وی با تاکید بر این نکته که نظارت بر سوار شدن زوار به اتوبوس‌ها تشدید شده است، گفت؛ هیچ اتوبوسی خالی از پایانه خارج نمی‌شود.

بهرام‌نیا ‌با بیان اینکه از صفر بامداد تاکنون ۴۶ هزار زائر از طریق مرز مهران وارد کشور شدند اظهار داشت: هم اکنون زائران با حضور در محل سکوها بلافاصله با اتوبوس‌ها به محل سکونت خود انتقال داده می‌شوند و در حال حاضر نیز بیش از ۳۰۰ اتوبوس در پایانه برکت موجود است.

استاندار ایلام با بیان اینکه کل مترددین مرز مهران به بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار رسید، ادامه داد: این میزان تردد نشانگر ۲۸۰ هزار افزایش در مقایسه مدت مشابه سال گذشته است.همچنین میزان ورودی زائران از اول صفر تاکنون به بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار رسید.

 بهرام‌نیا ضمن قدردانی از معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور به خاطر تامین اتوبوس مورد‌نیاز برای انتقال زائران تصریح کرد: در هر ساعت بیش از ۱۰۰ اتوبوس وارد پایانه مسافربری برکت مهران می‌شود و بلافاصله با هدایت به سمت سکوها زوار را به محل سکونت خود انتقال می‌دهند.

وی در پایان افزود:از کمیته‌های ۱۸‌گانه اربعین و همه اعضای ستاد اربعین که با با تمام توان پای کار هستند قدردانی می کنم، با هماهنگی‌های انجام شده آب و یخ و غذا در پایانه برکت بین زوار توزیع می‌شود و هیچ مشکلی در این راستا وجود ندارد.

۱۶۵ هزار زائر اربعین در ۲۴ ساعت گذشته از مرز مهران تردد کردند

سیدزاهدین چشمه‌خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در مهران، با بیان اینکه تردد در این مرز مشکلی ندارد و به سهولت در جریان است، اظهار داشت: ۱۶۵ هزار زائر اربعین حسینی در ۲۴ ساعت گذشته از مرز مهران تردد کردند و از این تعداد ۱۲۸ هزار و ۴۳۷ زائر ایرانی و همچنین ۳۳ هزار و ۵۴۶ مسافر خارجی از مرز مهران وارد کشور شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام افزود: همچنین در این بازه زمانی دو هزار و ۵۴۴ زائر ایرانی و ۵۳۲ مسافر خارجی از طریق مرز مهران از کشور خارج شده‌اند.

به گزارش برگزیده های ایران، روز گذشته ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس به مرز ‌مهران برای جابه‌جایی زائران به شهرهای مبدا گسیل شدن و کار انتقال آنها را انجام دادند.

۲۸ شرکت مسافربری تعزیرات حکومتی معرفی شدند

مهدی کاکاخانی معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام اظهار داشت:۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ارزش پرونده تخلف شرکت‌های تعاونی مسافربری برون شهری پایانه برکت است.

معاون بازرسی اداره صمت ایلام  با بیان اینکه بازرسان صمت از ابتدای شروع طرح در پایانه برکت و پارکینگ اربعین مستقر شدند، افزود: در این راستا به صورت شبانه روزی بر وضعیت خدمات‌رسانی و رعایت نرخ‌نامه‌های مصوب نظارت کردند.

وی گفت: برای سه واحد صنفی فروشنده آب معدنی رایگان ویژه اربعین نیز تشکیل پرونده شده است.

کاکاخانی با بیان اینکه سامانه ۱۲۴ به صورت تمام وقت آماده دریافت هرگونه گزارش تخلف است، تاکید کرد:با متخلفان بدون هرگونه ملاحظه برابر قانون برخورد می‌شود.

/۱۸۰/‌

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا