فارس

بازدید معاون استاندار از مناطق سیل‌زده/ خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی باران در فارس

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، اسماعیل محبی‌پور در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان لار با اشاره به اینکه مسئله ایمن‌سازی محلات آسیب‌دیده از سیل و به‌خصوص منازل قدیمی باید در اولویت دستگاه های اجرایی شهرستان باشد، اظهار داشت: وضعیت فوق‌العاده کماکان ادامه دارد و ضروری است شهرداری، فرمانداری و سایر ارگان‌ها همچنان در کنار مردم باشند و مایه دلگرمی آنان را فراهم آورند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس  در این بازدید در موضوع تخلیه و انتقال دائم بافت پرخطر شهرقدیم لار مطرح و حسین زاده نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز و فرماندار ویژه لارستان نیز بر پیگیری طرح های جامع شهرداری لار و اداره کل راه و شهرسازی تاکید کرد.

بارش های اخیر فارس ۱۰۰۰ میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت

محمود رضایی، معاون عمرانی استاندار فارس شدت بارش ها در شهرستان های استان را متفاوت اعلام کرد و گفت: در شهرستان های جنوبی استان از جمله مهر، جهرم، گراش، لارستان، زرین دشت و داراب، بارش های اخیر به وارد آمدن خساراتی در بخش های مختلف منجر شده است. 

وی گفت: بارش باران در شهرستان های مذکور به بیش از هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد کرده است ؛ از این تعداد ۶۰۰ واحد مسکونی نیاز به بازسازی داشته و‌۵۰۰ واحد نیز نیازمند تعمیرند.  
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: بارش های مذکور در حوزه راه های روستایی، شهری و بین شهری نیز در مناطق جنوبی و در شهرستان های لار ، لامرد، گراش، اوز و خنج موجب آب گرفتگی و وارد آمدن آسیب به حاشیه پل ها و تخریب شانه راه ها و آسفالت جاده ها شده است. 
 
رضایی ادامه داد: در این راستا همچنین چندین پل به شکل کامل تخریب و‌ خسارت این حوادث مبلغی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است. 
 
وی با عنوان اینکه تیم های ارزیابی در حال بررسی خسارات حاصل از بارش های اخیر در نقاط مختلف استان هستند، گفت: این بارش ها در برخی نقاط استان نیز خساراتی را به اراضی کشاورزی و باغات وارد کرده اند.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خاطرنشان کرد: بعد از تجمیع خسارات وارده در نقاط مختلف استان، گزارش و ارقام این خسارات از طریق سازمان مدیریت بحران کشور به هیئت دولت اعلام می شود. 

رضایی ادامه داد: بعد از تصویب این ارقام در هیئت دولت، برای جبران این خسارات چاره اندیشی و در بحث ایجاد زیر ساخت ها، بازسازی و تعمیر منازل مسکونی و پرداخت خسارت به کشاورزان اقدامات لازم آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا