زنجان

بازسازی نهایی اعتماد مردم، نیازمند کار و تلاش مخلصانه و صادقانه است/ لزوم پیگیری موضوع پسماند روی در زنجان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه هر اقدام خوبی‌هایی دارد که باید مراقبت شود، اظهار کرد: این آفت ممکن است سراغ هر کسی برود از این لحاظ باید مراقب بود که این مسئله در مورد افرادی که مسؤولیت می پذیرند باید بیشتر مد نظر قرار گیرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مردم زنجان همواره همراه نظام بوده‌اند، افزود: ما نیازمند خدمتگزاری به این مردم بزرگوار که بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شهید هزاران جانباز و آزاده دارند هستیم تا دین خود را به این مردم نجیب ادا کنید.

وی با تشریح تغییرات صورت گرفته در برگزاری جلسات شورای اداری نسبت به گذشته گفت: ارائه گزارش توسط مسؤولان استانی، نمایندگان مجلس، کارشناسان امور و وزرا در این دوره بیانگر تصمیم  دولت برای کار است.

رئیسی با بیان اینکه جلسات شورای اداری گزارشات به صورت شفاف و در حضور مردم ارائه می‌شود، ادامه داد: استفاده از ظرفیت کارشناسان بومی به دلیل آشنایی با مسائل و مشکلات محیطی از برنامه‌های دولت است کما اینکه در این جلسه مسؤولان بومی اقدام به ارائه گزارش و نیازمندی‌های مناطق مختلف مسؤولیتی خود کردند.

رئیس‌جمهور  مهمترین بخش سفر رئیس‌جمهور و هیأت دولت به استان‌ها را اجرای مصوبات آن دانست و تصریح کرد: اجرای مصوبات سفر است که چگونگی ارائه خدمت به مردم را مشخص خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بنا ندارد مرتب در مورد دولت قبلی و چگونگی وضعیت به هنگام تحویل دولت صحبت کند، افزود: صحبت در این مورد به چه درد مردم می‌خورد در حالیکه همه آنها از وضعیت خبر دارند چرا که نشانه های اوضاع در سر سفره آنها نمایان است.

رئیسی اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه دولت دانست و افزود: اگر نبود اعتماد مردم و اقدام به موقع کارشناسان در قضیه بنزین چه بسا مشکلات فراوانی برای جامعه ایجاد می‌شد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر آسیب دیدن اعتماد مردم نسبت به دولت ادامه داد: بخشی از اعتماد آسیب‌دیده بازسازی شده است و بازسازی نهایی نیازمند کار و تلاش مخلصانه و صادقانه است.

وی تاکید کرد: سرمایه اجتماعی که ناشی از اعتماد عمومی است مشارکت و نشاط اجتماعی را به همراه خواهد داشت کما اینکه هر وقت این مردم فراخوانده شدند مشارکت هم صورت گرفته است.

رئیسی به مطالب مشترک مطرح شده در صحبت‌‌های حاضران در جلسه اشاره کرد و افزود مسئله آب و کمبود آن نیازمند مشارکت دانشگاه است که برای حل آن باید کارشناسان امر فراخوانده شوند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی فعال در استان‌های مختلف تصریح کرد: یادمان باشد توانمندی‌های زیادی در استان‌های مختلف وجود دارد که می‌تواند راهگشای مشکلات موجود در ابعاد مختلف باشد.

وی  به مشاهدات و شنیده‌های خود در مورد ظرفیت‌ها و مشکلات استان زنجان اشاره کرد و افزود: بخشی از معادن و صنایع این استان غیر فعال هستند که باید برای حل آن چاره اندیشی شود.

رئیسی با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۱ هم برنامه و هم بودجه خواهد بود، افزود: در صدد هستیم با ایجاد صندوق توسعه استان با استفاده از ظرفیت‌های بومی ایجاد شود تا بتوان امور توسعه استان را با استفاده از درآمدهای آن پیگیری و اجرا کرد.

رئیس‌جمهور به مشکلات مطرح شده توسط مردم منطقه قره پشتلو در مورد جاده اشاره کرد و افزود: مسؤولان حاضر دقت کنند اگر این جاده جزو مصوبات سفر نیست آن را در لیست مورد نظر قرار دهند.

وی ادامه داد: امروز مسئله مهمی در مورد فساد گفته شد که باید مد نظر قرار بگیرد و آن حساسیت نسبت به بوی فساد است که هرجا احساس شد باید جلوی آن گرفته شود.

رئیسی آبگیری دو سد را دیگر مطلب مطرح شده در جلسه عنوان کرد و گفت: در مورد این مسئله بعد از بررسی کارشناسی اعلام نظر خواهد شد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه همه مدیران باید نسبت به پروژه‌های نیمه تمام حساس باشند، گفت: هرچند همه این پروژه‌های نیمه تمام باید تکمیل شوند، اما اولویت بندی این پروژه‌ها برای تکمیل شدن باید در دستور کار قرار گیرد.

وی آغاز سند دار کردن زمین‌های کشاورزی را خبر بسیار خوبی دانست و ادامه داد این مهم باید طبق برنامه دنبال شود.

رئیسی به مطالب مطرح شده در مورد سهم مناطق از فعالیت منابع و معادن اشاره و تاکید کرد: سهم مناطق و استان‌ها باید از فعالیت معادن طبق قانون داده شود و بای دید چرا این قانون اجرا نشده است.

رئیس‌جمهور آمار و ارقام ارائه شده در مورد آسیب‌های اجتماعی موجود در استان را دور از شأن مردم نجیب این استان و رنج آور عنوان و تصریح کرد باید برای کاهش این مشکلات برنامه‌ریزی و اقدام شود.

وی پیگیری موضوع شرکت سرب و پسماند را ضروری دانست و گفت: هرچند مهار پسماند روی دپو شده در استان زنجان اقدام مطلوبی است ولی اعتراض موجود به این مسئله هم باید بررسی شود. رئیسی تاکید کرد: مردم از دپوی پسماند روز ناراحت هستند بنابراین این موضوع باید پیگیری و به صورت ریشه‌ای حل شود چراکه هرچند توسعه یافتگی لازم و ضروری است اما باید محیط زیست نیز در مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق


 2021-11-22 10:05:25

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا