فارس

بازگشت ۲هزار کارخانه راکد تا پایان امسال به چرخه تولید

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، مهدی صادقی نیارکی عصر امروز در بیست و پنجمین آیین بزرگداشت روز ملی صنعت در شیراز گفت: رفع موانع تولید و بازگشت واحد‌های راکد و تعطیل شده به چرخه تولید جزء مهمترین اولویت‌های وزارت صمت است.

وی ادامه داد: ۱۳ هزار واحد تولیدی و صنعتی راکد در سطح کشور وجود دارد که تا پایان سال جاری ۲ هزار واحد آن بازگشایی و به چرخه تولید باز خواهند گشت.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: بنابر اطلاعات مرکز آمار و بانک مرکزی ایران بخش صنعت تنها بخش اقتصادی کشور بوده که در سال ٩٩ و سال ۱۴۰۰ رشد دارد.

وی اظهار داشت: از ۲۵ رشته فعالیت تولیدی بخش صنعت کشور از ابتدای امسال تاکنون، ۱۵ رشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه صادرات غیرنفتی کشور طی هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد رشد داشته گفت: صنایع شیمیایی، کاغذی، خودرو، قطعات و ماشین سازی تا مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٣ تا ١٠ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مهرماه امسال حدود ۴ هزار واحد صنعتی جدید با ۹۰ هزار نفر اشتغال در سطح کشور راه اندازی شده و این تعداد واحد صنعتی با سرمایه گذاری ١٣٣ هزار میلیارد تومانی و رشد ١۵ درصدی در سرمایه گذاری را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل محقق کرده است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه در هشت ماهه امسال تعداد بنگاه‌های استان فارس ١٣ درصد رشد با اشتغال سه هزار و ۷۰۰ نفر داشته گفت: این استان به لحاظ ارزش افزوده بخش صنعت رتبه سوم کشور را دارا است و ۴ هزار و ١١ بنگاه در فارس دارای پروانه بهره‌برداری‌اند.

انتهای پیام/م/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا