اخبار روز

بالاگرفتن مجدد بحث‌های کرونایی در آمریکا در سایه افزایش مرگ‌ومیرهای هفتگی تا ۶۰۰ نفر

بالاگرفتن مجدد بحث‌های کرونایی در آمریکا در سایه افزایش مرگ‌ومیرهای هفتگی تا ۶۰۰ نفر

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، روزنامه “هندلزبلات” آلمان در مطلبی نوشت: این روزها هم هر هفته ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر بر اثر کرونا در آمریکا جان خود را از دست می‌دهند، هنوز مشخص نیست که آیا نوع پیرولا باعث ایجاد موارد شدیدتر می‌شود یا خیر.

در ادامه این مطلب آمده است: حتی با وجود اینکه کرونا به‌طور رسمی مدت‌ها پیش در آمریکا بحرانی پایان‌یافته اعلام شده است اما دولت آمریکا نمی‌خواهد در آستانه سال انتخابات ۲۰۲۴ هیچ اشتباهی در زمینه مسئله کرونا مرتکب شود که بعداً پشیمان شود، دلیل آن این است که چندین هفته است که موارد ابتلا و تعداد کسانی که علائمی دارند که نیاز به درمان شدید دارند، دوباره در این کشور افزایش یافته است، همچنان هر هفته ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر بر اثر کرونا در ایالات متحده جان خود را از دست می‌دهند، با نگاهی به پاییز، پزشکان شاهد موجی از بیماری‌های کووید و آنفلوآنزا در این کشور هستند.

بر اساس تصمیمات اتخاذشده به‌عنوان کمک‌های اولیه، خانوارهای خصوصی می‌توانند از دوشنبه آینده مجدداً درخواست آزمایش رایگان کرونا را داشته باشند که هزینه آن توسط دولت پرداخت می‌شود. وزارت بهداشت در دوره ریاست‌جمهوری جو بایدن از ۶۰۰ میلیون دلار برای تقویت تولید نوارهای آزمایش کوچک توسط دوازده سازنده استفاده می‌کند، که اغلب در اوج همه‌گیری به‌سختی به دست می‌آمد. خاویر بسرا، وزیر بهداشت این کشور هم اعلام کرد که خانه‌های سالمندان، مدارس و مناطق محروم اجتماعی باید به‌طور جداگانه تأمین شوند.

بر اساس ارقام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، پذیرش در بیمارستان‌های مرتبط با کرونا در آمریکا به‌طور متوسط ​​اما پیوسته به حدود ۲۰۰۰۰ نفر در هفته افزایش یافته است، این بالاترین مقدار از مارس سال جاری است. متناسب با جمعیت، این نرخ در ایالت فلوریدا بالاترین میزان بود، فرماندار ران دیسانتیس در این ایالت حکومت می‌کند، این نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری در تلاش است خود را به‌عنوان مخالف سیاست کرونای دولت در این ایالت در جریان مبارزات انتخاباتی معرفی کند.

هنگامی که CDC اخیراً تقویت‌کننده‌های واکسیناسیون را برای گروه سنی زیر ۶۵ سال توصیه کرد، دیسانتیس با این طرح مخالفت کرده آن را اغراق‌آمیز و غیرضروری نامید.

CDC همچنین با اشاره به ارقام سال گذشته اعلام کرد که افزایش بستری شدن در بیمارستان را نباید نادیده گرفت، اما نباید آن را چشمگیر و درباره آن اغراق هم کرد، بر این اساس در سپتامبر ۲۰۲۰، هر هفته حدود ۲۴۵۰۰ پذیرش بیمار وجود داشت در سال ۲۰۲۱ بیش از ۸۰۰۰۰ نفر و در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۳۲۰۰۰ نفر در هفته وجود داشت که مسلماً این مقادیر بالا، اما بسیار کمتر از اوج پذیرش در ژانویه ۲۰۲۲، زمانی که حدود ۱۵۰۰۰۰ نفر مجبور بودند هر هفته به‌دلیل کرونا به بیمارستان بروند می‌باشد.

بخش تحقیقات و علوم در ایالات متحده آمریکا در زمان حاضر بر دو نوع ویروس از خانواده اومیکرون متمرکز شده است: EG.5 (Eris) و BA.2.86 (Pirola). در پیرولا، تعداد بالای تغییرات ژنتیکی سروصدا ایجاد کرده است، اگرچه تا پایان ماه اوت این نسخه فقط در ایالت‌های میشیگان، نیویورک، اوهایو و ویرجینیا شناسایی شده بود. هنوز نمی‌توان به‌طور قطعی ارزیابی کرد که آیا پیرولا باعث پیشرفت بیماری شدیدتر می‌شود یا “واگیر”تر از سایر انواع است.

البته کارشناسانی مانند دیوید داودی از دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ انتظار موج گسترده‌ای از عفونت‌ها مانند نوع Omicron در زمستان سال گذشته را ندارند.

ازآن‌جایی که ایالت‌های فدرال آمریکا دیگر موظف به انتقال سریع آمارهای کرونا در منطقه به مقامات حفاظت از بیماری نیستند، مسئولان می‌گویند که فاقد «تصویری قابل‌اعتماد از وضعیت» هستند، در این بین برای انجام تحقیقات در این زمینه از اطلاعات تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استفاده می‌شود. پروفسور مارلین وولف دراین‌باره می‌گوید: فاضلاب تصور کاملاً واضحی از آنچه در مورد کووید در حال رخ دادن است به ما می‌دهد.
او پروژه “WastewaterSCAN” را رهبری می‌کند که بر ۱۷۵ تصفیه‌خانه فاضلاب در ۳۴ ایالت نظارت دارد، اخیراً افزایش غلظت کروناویروس‌ها در آنجا البته نه به‌طور مداوم اما اغلب اندازه‌گیری شده است.

محافظان کرونا در ایالات متحده آمریکا البته در زمان حاضر پوشیدن مجدد ماسک را ضروری نمی‌دانند، با وجود این، توصیه می‌شود در طول فصل سرد اقدامات احتیاطی فردی را در جمعیت زیاد به‌عنوان مثال در حمل‌ونقل عمومی شلوغ انجام دهند.

مخالفت آلمان با سیستم پناهندگی مشترک اروپا
افزایش فشارها بر آلمان با چراغ سبز بایدن برای تحویل موشک‌های دوربرد به اوکراین

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا