اخبار روز

بایدن شرمنده و متأسف نیست!

بایدن شرمنده و متأسف نیست!

به گزارش اسپوتنیک، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در کالیفرنیا گفت که از سوء استفاده از سوابق طبقه بندی شده از زمانی که معاون رئیس جمهور ایالات متحده بود، اصلاً “پشیمان نیست.

بایدن روز پنجشنبه گفت: «ما تعداد انگشت شماری از اسناد را پیدا کردیم که در مکان اشتباهی بایگانی شده بودند، بلافاصله آنها را به وزارت دادگستری و آرشیو (ملی) تحویل دادیم. ما به طور کامل با هم همکاری می کنیم و مشتاقانه منتظر حل سریع این موضوع هستیم.»

بایدن اضافه کرد که از راهنمایی‌هایی که وکلایش به او گفته‌اند در این مورد پیروی می‌کند، هرچند او به هیچ وجه بابت این مووضوع متاسف و شرمنده نیست.

هفته گذشته کاخ سفید اعلام کرد که «تعداد محدودی» اسناد طبقه بندی شده در خانه شخصی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در منطقه ویلمینگتون واقع در ایالت دلاویر پیدا شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از بیانیه کاخ سفید، این اسناد به دوران فعالیت بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور در دوران باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا باز می‌گردد. اسناد دیگری نیز در یک مرکز تحقیقاتی در واشنگتن، جایی که بایدن دفتر داشت، پیدا شده است.

جو بایدن در واکنش به این موضوع گفت: تیم وکلای من اسناد طبقه بندی شده‌ای را که در خانه‌ام پیدا کرده بودند، بررسی کردند که مربوط به دوران معاونت ریاست جمهوری است. محتوای این اسناد به وزارت دادگستری اطلاع داده شده است.

این خبر در حالی بود که بنا به گزارش کاخ سفید، بایدن «همکاری کامل» خود را با قوه قضائیه در پرونده اسناد محرمانه اعلام کرده است. پرونده‌ای که باعث ایجاد شرایط سخت برای کاخ سفید در زمانی است که مقامات در حال بررسی رسوایی بسیار بزرگ‌تر مربوط به سو استفاده دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از اسناد طبقه بندی شده هستند.

این تحولات در حالی است که رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به این رسوایی‌ها گفته است که کنگره باید درباره کشف اسناد محرمانه در دفتر و منزل رئیس جمهور آمریکا تحقیق کند.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا