کردستان

با خلقت پیامبر (ص) جهان از تاریکی رهایی بخشید

ماموستا محمدامین راستی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج ضمن تبریک بمناسبت ماه ربیع الاول و ولادت نبی مکرم اسلام، حضرت محمد را ناجی بشریت دانست و افزود: آن شخصیت آسمانی و هدیه الهی به مثابه چراغ روشنی برای عالم بشریت است.

به گفته وی، در دوران جاهلیت عرب بت پرستی، خرافه پرستی، تبعیض، خشونت، تعصب، غارت، نابرابری و جنگ فرقه‌ای میان قبایل عرب رایج بوده و یکی از دردناک‌ترین و وحشیانه‌ترین پدیده‌ها در این دوران زنده به گور کردن دختران بوده که در قرآن مجید به آن اشاره شده است.

وی یادآور شد: با آمدن پیامبر مکرم اسلام و دین محمدی تبعیض، نابرابری، جنگ و ستیز و ظلم و تجاوز جای خود را به برابری، الفت، مودت و مهربانی داد و بساط بت پرستی برچیده شد و ندای یکتاپرستی و توحید در جامعه طنین انداز شد.

ماموستا راستی اظهار کرد: با آمدن آیین محمدی زنان از مقام و منزلت ویژه ای برخوردار شدند اسلام به زنان حقوق مساوی با مردان بخشید و برای وی شخصیت مستقلی قایل شد.

وی افزود: از دیدگاه دین مبین اسلام نقش زن کمتر از نقش مرد نیست بلکه اسلام به هر دو بعنوان انسان و مساوی می‌نگرد.

امام جمعه موقت سنندج گفت: امروز در جامعه ما  نقش زنان ملموس است و زنان پا به پای مردان  در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی حضور دارند و در توسعه و پیشرفت جامعه نقش آفرینی می‌کنند.

وی یادآورشد: ظهور پیامبر (ص) در دوران سیاه اعراب پیش از اسلام صلح و آشتی به ارمغان آورد و تاریخ اسلام و بعثت و نبوت آن حضرت در دوران سیاه عرب رقم خورد.

ماموستا راستی اظهار کرد: وجود حضرت محمد (ص) سرآغاز دوران تازه ای از حیات بشریت است و زمینه گسترش تعالیم حیات بخش و معارف هدایتگر دین را فراهم کرد.

وی اخلاق‌مداری، اخلاق‌محوری، مهربانی، صفا و صمیمیت را از ویژگی‌های بارز آن بزرگوار دانست.

ماموستا راستی وحدت و اتحاد را رمز بقای جهان اسلام دانست و گفت: ماه ربیع الاول و ولادت حضرت محمد (ص)  ماه همبستگی و وحدت مسلمانان است ضرورت دارد مسلمانان شیعه و سنی زیر پرچم اسلام ناب محمدی با استناد به آیه واعتصموا بحبل الله الگوگیری کنند و از تفرقه و تشتت اجتناب کنند.

وی با اشاره به اینکه اختلاف و تفرقه میان مسلمانان ابهت میان مسلمانان را از بین می برد و زمینه سو استفاده دشمنان را فراهم می.کند اظهارکرد: علما و مبلغان دینی باید از مسایل اختلافی اجتناب کنند و تلاش کنند صمیمیت، اخوت و برادری را میان مسلمانان گسترش دهند.

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران ، سالروز ولادت پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد بن عبدالله یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است، بنابر روایات اهل سنت ولادت آن حضرت در روز دوازدهم و بنا بر روایات اهل تشییع در روز  هفدهم ربیع الاول بوده است، در این روز مسلمانان شیعه و سنی با برگزاری جشن های هفته وحدت این روز خجسته را جشن می گیرند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵
۲۳۳۰/۸۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا