سلامت

با داشتن این بیماری «حتی سرفه باعث شکستن استخوان ‌می‌شود»

با داشتن این بیماری «حتی سرفه باعث شکستن استخوان ‌می‌شود»

مسئول پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: خم شدن، افتادن، زمین خوردن و در موارد شدید حتی سرفه نیز باعث شکستن استخوان ‌ می‌شود.

دکتر سارا شاه آبادی با اشاره به اینکه پوکی استخوان در زنان بیشتر از مردان است افزود: افرادی که زمینه خانوادگی دارند امکان ابتلا به این بیماری در آن‌ها بیشتر است.

مسئول پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: تشخیص این بیماری از طریق اسکن سنجش تراکم استخوان امکانپذیر است.

دکتر شاه آبادی افزود: موثرترین راه برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان فعالیت بدنی و داشتن تحرک است که عضلات تقویت شده از استخوان‌ها حفاظت ‌ می‌کنند.

وی گفت: یوگا، پیاده روی، دویدن آرام از جمله فعالیت‌هایی است که باعث تقویت استخوان‌ها ‌ می‌شود.

شاه آبادی افزود: مصرف غذاهای سالم هم می‌تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند.

موثرترین راه برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان فعالیت بدنی و داشتن تحرک است.

وی با بیان اینکه شیر، ماست، پنیر، دوغ هر کدام به میزان مناسب منبع کلسیم هستند گفت: شیراز، کشک، موز، آلو سیاه، روغن زیتون و ماهی نیز منبع غنی کلسیم بوده که در پیشگیری از بیماری پوکی استخوان موثرند.

مسئول پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: بر اساس مطالعات انجام شده چای کم رنگ نیز ‌ می‌تواند باعث استحکام استخوان‌ها شود.

شاه آبادی افزود: علاوه بر مصرف غذاهای سالم، وزن مناسب نیز در کاهش پوکی استخوان موثر است چراکه افراد چاق بیشتر به پوکی استخوان مبتلا ‌ می‌شوند.

وی اظهار داشت: سیگار نیز باعث تخریب و شکنندگی استخوان‌ها ‌ می‌شود و افراد باید از کشیدن سیگار اجتناب کنند.

۲۳۳۲۳۳

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا