زنجان

با هیچ کس تعارف نداریم، حتی شهردار/ اعضای شورای ششم سهم‌خواه نیستند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، منصور مرادلو در جمع خبرنگاران درباره انتخاب شهردار زنجان اظهار کرد: ما تلاش کردیم که شهردار زنجان از فراخوان انتخاب شود، اما جمع‌بندی حاصل نشد و در نتیجه تصمیم بر این شد که شهردار از گزینه‌های خارج لیست انتخاب شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه مومن خودش را در بن‌بست قرار نمی‌‎دهد، افزود:  ما خودمان را در بن‌بست قرار نمی‌دهیم و سعی کردیم با ابتکار عمل، فردی لایق را برای این سمت انتخاب کنیم که در همین راستا با معرفی دوستان و هم به تشخیص خودمان از بین ۶ گزینه با چند نفر صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که علیرضا فیروز فر با این شورا همراه‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از بین ۶ نفر آقایان فیروز فر، سعید امیدی و حمید ارجمند فر هم از گزینه‌های شهرداری بودند، اضافه کرد: با توجه به اینکه سه نفر دیگر سمت دارند اسامی آنها را اعلام نمی‌کنم.

مرادلو در پاسخ به سوالی که چرا از همان ابتدا فیروز فر به عنوان شهردار انتخاب نشد، گفت: فراخوان یک فرصت برای افرادی بود که آن توانایی را در خود می‌دیدند که شهردار زنجان شوند و علت عدم انتخاب فیروز فر این بود که در فراخوان شرکت نکرده بود.

وی با اشاره به اینکه شورا صاحب اختیار است، افزود: انتخاب آقای فیروز فر تحت فشار نبوده است، یعنی شورا استقلال دارد ولی منکر مشورت کردن نیستیم ولی ما هیچ‌گاه استقلال خود را زیر سوال نخواهیم برد چرا که ما به مردم باید پاسخگو باشیم. 

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه استعلامات لازم درباره شهردار منتخب انجام شده است، گفت: امیدواریم که پروسه استعلامات به زودی انجام شود.

مرادلو با اشاره به اینکه شورا کارمند شهرداری نیست، ادامه داد: این مورد به شهردار منتخب اعلام شده است و قطعا همکاری لازم را باید با اعضای شورا داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که فراخوان آیا فرصت‌سوزی برای شهر نبود، گفت: معتقد به این امر نیستیم و امیدواریم شهردار منتخب بهترین عملکرد را داشته باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه انتخاب شهردار صرفا به خاطر مسائل عمرانی نبوده است، افزود: ما در گذشته این آسیب را دیده‌ایم اما شهردار باید نگاه مذهبی، فرهنگی و اجتماعی نیز داشته باشد به همین دلیل به خاطر اینکه شهردار هم یکی از ارکان انقلاب است، پس باید در سایر موضوعات نیز فعالیت کند.

مرادلو با بیان اینکه در مناطق چهارگانه در سه مرحله ارزیابی لازم درباره آسفالت اقدام شده است، اضافه کرد: سیاست‌گذاری ما این بوده است که زمین‌های ورزشی ایجاد شود، یعنی محل وجود دارد ولی زیرساخت ورزشی نیست که در این باره هم اقدام شده است.

وی در ارتباط با پیشبرد بودجه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته گفت: در یکی از مناطق ما پیشرفت بالای ۹۰ درصد داشتیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه ماه آینده بحث بودجه را پیش داریم، تصریح کرد: بحث بودجه‌‎بندی از ماه‌های قبل آغاز شده است و کار گروه‌های تخصصی در شورا و شهرداری تشکیل شده است.

مرادلو با بیان اینکه ما تعارفی با احدی حتی شهردار زنجان نداریم، گفت: درست است که ما با شهردار در نگاه‌ها نزدیک هستیم، ولی تعارفی نخواهیم داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان درباره سهم‌خواهی نیز گفت: من به شما قول می‌دهم که اعضای شورای ششم سهم‌خواه نیستند، هر چند که موافق مشورت هستیم ولی اجازه دخالت در امور اجرایی را نداریم.

وی درباره فعالیت شهردار زنجان نیز گفت: ما چک سفید به کسی نداده‌ایم ولی با توجه به ظرفیت فیروز فر احتمال می‌دهیم که تا پایان شورا فعالیت و پیگیر این هستیم که در شهر اتفاقات بزرگی رخ بدهد و امیدواریم شهردار جدید این کار را انجام دهد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


 2021-12-19 02:05:34

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا