چهارمحال و بختیاری

آغاز ثبت نام۷ هزار و ۱۰۰ نفر بی سواد و کم سواد در کلاس های سوادآموزی

آغاز ثبت نام۷ هزار و ۱۰۰ نفر بی سواد و کم سواد در کلاس های سوادآموزی

به گزارش خبرگزاری برگزیده استان چهارمحال وبختیاری ،یاسر خسروی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گفت : دستورالعمل کلاس گذاری و توزیع حجم دوره های سواد آموزی در بین شهرستانها، نواحی و مناطق استان بلاغ شده است

وی میزان حجم ابلاغی سال جاری استان برای پوشش دوره های سواد آموزی را ۷۱۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد، ۲۹۰۰ نفر برای دوره سواد، ۲۵۰۰ نفر برای دوره انتقال و ۱۷۰۰ نفر برای دوره تحکیم در نظر گرفته شده است که می توان ۲۰ درصد از این حجم ابلاغی را برای ثبت نام افراد ۵۰ تا ۵۹ سال اختصاص داد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان با اشاره به حجم ابلاغی سال ۱۴۰۲ سازمان نهضت سوادآموزی به اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اظهار داشت: معاونت سواد آموزی در نظر دارد با مشارکت دستگاه های عضو شورای پشتیبانی سوادآموزی و بهره گیری از تمام ظرفیت های درون و برون سازمانی نسبت به شناسایی، جذب و ثبت نام جامعه هدف اقدام کند.

خسروی با بیان اینکه کلاس گذاری دوره های سواد آموزی از اول شهریورماه آغاز و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت افزود: شیوه کلاس گذاری در سال جاری نیز تلفیقی خواهد بود و در کنار آموزش های جاری، فعالیت‌های مکمل دیگری از جمله آموزش مهارت رایانه ، طرح خواندن با خانواده ، نماز کلید بهشت و حلقه های کتابخوانی نیز متناسب با دوره‌های سواد آموزی در سطح استان اجرا خواهد شد.

معاون سوادآموزی استان یادآور شد؛ طول دوره سواد ۴۰۰ تا ۵۵۰ ساعت و طول دوره انتقال ۸۰۰ ساعت می باشد که بی سوادان و کم سوادان پس از گذراندن این دوره ها و موفقیت در آزمون‌های پایانی مدرک باسوادی خود را دریافت می‌کنند. همچنین دارندگان مدرک سوادآموزی که قصد ادامه تحصیل ندارند می توانند با ثبت نام در دوره های تحکیم و گذراندن ۲۰۰ ساعت آموزش حضوری و غیر حضوری نسبت به تثبیت و ماندگاری سواد خود اقدام کنند.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا