خوزستان

بحران آب در روستای«نگازه کوچک»/آبفا ناتوان از تامین لوله برای احداث ۷ کیلومتر شبکه آب

به گزارش برگزیده های ایران از اهواز، پیش از ظهر امروز  خبری مبنی بر اینکه اهالی روستای «نگازه کوچک» از توابع شهرستان ویس به منظور تامین آب شرب خود از آب چاه استفاده می‌کنند در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

اهالی این روستا می‌گویند: تعداد زیادی از مردم روستا به دلیل استفاده  از آب غیر بهداشتی چاه‌ها دچار مسمویت شده و راهی بیمارستان شده‌اند.

مردم روستای نگازه شِپش گرفتند

حمد فراتصه دهیار روستای نگازه کوچک در این رابطه در گفت‌گو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: از بهمن ماه سال گذشته تا کنون آب نداریم، تانکرهای آبرسانی دو، سه روز  برای  ما آب می‌آورند بعد تا یک هفته دیگر پیدایشان نمی‌شود و آب را به روستاهای دیگر می‌برند.

وی افزود: از آنجا که آبی برای مصرف در روستا نداریم از آب چاه که برای استفاده دام ذخیره شده است استفاده می‌کنیم و این موضوع را بارها هم به مسؤولان و هم به رسانه‌ها گفته‌ایم.

دهیار روستای نگازه کوچک با بیان اینکه شبکه لوله‌کشی آب داریم اما آب نداریم، گفت: به تمام خانوارهای روستا با یک تانکر آبرسانی می‌کنند، اکنون هم راننده تانکر بازنشسته شده و  شرکت آبفا یک تانکر خصوصی به کار گرفته که دیر به دیر آب را به روستا می‌رساند.

فراتصه با انتقاد از بی توجهی متولیان آبفا در خصوص مسائلی که در این روستا اتفاق می‌افتد، گفت:  با توجه به جمعیت روستا، تعداد دو تانکر نیز برای آبرسانی روستا کافی نیست.

وی با تاکید بر اینکه اکنون مردم از آب شور برای مصارف خود استفاده می‌کنند، عنوان کرد: از آنجایی که مردم روستا با این آب استحمام می‌کنند شِپش گرفتند و پوست ما سفیدک زده و خارش داریم.

به هفت کیلومتر لوله برای شبکه آب نیاز است

داوود جباری بخشدار ویس نیز  در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: آب به نصف روستا می‌رسد که آن را هم با تانکرهای آبرسانی به این روستا می‌رسانیم.

وی افزود: بیشتر مردم این روستا دامدار هستند و از آنجایی که با کمبود آب مواجه شدند از آب چاه‌ها که مختص دام است برداشت می‌کنند.

بخشدار ویس گفت: در جلسه‌ای که امروز جهت حل این مشکل تشکیل شد، اداره آبفا استان وعده داد به طول هفت کیلومتر لوله را تامین کنند تا مشکل آب این روستا برای همیشه حل شود.

 

وی بیان کرد: تاکنون چندین جلسه در خصوص حل مشکل این روستا تشکیل و مکاتبات مختلفی با دستگاه‌های مربوط انجام شد اما همچنان لوله‌های آب مورد نیاز  برای تغییر شبکه روستا تامین نشده است.

جباری با بیان اینکه قرار شد فعلاً تا حل مشکل آب مورد نیاز روستا به واسطه تانکرها آبرسانی حل شود، عنوان کرد: اکنون کل روستا با یک تانکر آبرسانی می‌شود که قرار است تانکر دیگری به این روستا اضافه کنیم.

وی افزود: با وجود اینکه بحث آب شرب سالم و بهداشتی مشکل چندین ساله این روستا است اما هر گاه این روستا با بحران آب مواجه شود شرکت آبفا استان وعده حل مشکل شبکه آبرسانی را داده و ارسال چند مشاور و کارشناس به روستا موضوع را به حاشیه برده است.

جباری عنوان کرد: این در حالی است که طرح مطالعاتی شبکه آبرسانی این روستا آماده اجرا است اما شرکت آبفا استان برای اصلاح و تامین لوله هفت کیلومتر شبکه آب حاضر نیست اعتبارات لازم را اختصاص دهد.

به گزارش برگزیده های ایران، روستای نگازه کوچک از توابع شهرستان ویس است که تعداد ۸۴ خانوار و ۳۲۰ نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا