فارس

برافراشتن پرچم عزای فاطمی در شیراز

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، این پرچم‌ها برای ادای احترام به ایام فاطمیه در مقابل حرم مطهر حضرت سیدعلاالدین حسین (ع)، دروازه قرآن، پل امام حسن مجتبی (ع)، بوستان سایه و بوستان کوی وحدت اقدام به اهتزاز درآمده است.

در آیین اهتزاز پرچم‌های سوگواری فاطمی، تولیت آستان مقدس سیدعلاالدین حسین (ع) و شهردار شیراز حضور داشتند. 

مسجد نصیرالملک میزبان سوگواره فاطمیه 

مدیر مسجد تاریخی موقوفه نصیرالملک شیراز اعلام کرد که مراسم‌های سوگواری دهه اول و دوم فاطمیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مسجد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مجتبی خوشرنگ با اعلام ویژه برنامه‌های سوگواری و عزاداری دهه فاطمیه در مسجد نصیرالملک شیراز گفت: این مراسم‌ها از روز جمعه ۲۶ آذر ماه در قالب سوگواره دهه فاطمیه اول و ۱۳ دی ماه سوگواره دهه فاطمیه دوم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

مدیر مسجد نصرالملک شیراز افزود: سخنرانی و مداحی با حضور علمای برجسته و مداحان کشوری از جمله برنامه‌های این دو سوگواره خواهد بود.

وی از حضور آیات عظام ملک حسینی و رضوی اردکانی در مراسم‌های دهه فاطمیه در این مسجد تاریخی خبر داد و گفت: از دیگر سخنرانان این برنامه‌های معنوی حجج‌الاسلام کاظمی راد، فرهنگی و یوسفعلی هستند؛ که در خصوص جایگاه و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س)، اهمیت ایام فاطمیه در فرهنگ شیعه و مسائل روز به سخنرانی و روضه خوانی می‌پردازند.

خوشرنگ ضمن اعلام مدت زمان این مراسم‌ها گفت: آیین مداحی نیز با حضور مداحان اهلبیت(ع) حاج سیدعباس انجوی، حاج حسن جوکار، کربلایی علی پاکیزه و حاج امیر راستی برگزار خواهد شد و هر برنامه به مدت دو ساعت از ۱۹ تا ۲۱ با همراهی عزاداران فاطمی در شبستان و حیاط مسجد زیبای موقوفه نصیرالملک شیراز انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا