کردستان

برخورداری ۱۴۲۵ روستای کردستان از گاز طبیعی/ اجرای عملیات گازرسانی در ۹۸ روستای استان

احمد فعله گری در گفتگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج در مورد آخرین وضعیت گازرسانی روستایی در استان اظهار داشت: هم اکنون گازرسانی در بسیاری از نقاط استان در دست اجراست و توسعه گازرسانی به روستاها نیز در دستور کار قرار داده شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: اولویت اصلی این شرکت، گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار است، یک هزار و ۵۹۶ روستای کردستان قابلیت گازرسانی دارد که تا پایان مهرماه یک هزار و ۴۲۵ مورد آن گازدار شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در ۹۸ روستا عملیات گازرسانی در حال اجرا بوده که امید است تا پایان سال جاری تعدادی زیادی از این روستاها گازدار شوند.

وی با اشاره به  اینکه روستاهای باقیمانده دارای دشواری های زیادی است اضافه کرد: با توجه به کوهستانی بودن کردستان، روستاهای این استان در داخل کوهپایه ها، مناطق مرتفع و فاقد راه ارتباطی مناسبی قرار گرفته و این شرکت برای اجرای عملیات گازرسانی مجبور است از جاده های ناهموار عبور کرده و برای امکان پذیر شده عبور و مرور چندین متر از جاده را تعریض نماید که باعث افزایش هزینه ها برای مسطح کردن، خاک برداری و تهیه خاک مناسب برای بستر لوله های گاز می شود.

فعله گری همچنین ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی استان کردستان را در حال حاضر   ۹۶.۵ درصد اعلام کرد. 

وی همچنین اعلام کرد؛ استان کردستان ۳۳ شهر دارد که اکنون ساکنان  ۳۲ شهر آن از نعمت گاز طبیعی برخوردارند. 

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش اظهار کرد: با افتتاح پروژه های گازرسانی روستایی در هفته بسیج و ایام الله مبارک دهه فجر سال جاری ضریب نفوذپذیری گاز در جمعیت روستایی با افزایش روبرو شده و به ۹۸ درصد خواهد رسید.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا