کردستان

برداشت ۱۸۰۰ تن سیر و پیاز از مزارع قروه

عبدالله عبدالملکی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در قروه اظهار داشت: ۱۰۸ هکتار از اراضی قروه به کشت سیر اختصاص یافته است و به طور میانگین سالانه ۱ هزار و ۶۲۰ تن سیر توسط بهره‌برداران برداشت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: سهم اراضی قروه از کشت پیاز تنها ۵ هکتار است اما با این وجود در هر سال زراعی ۱۷۵ تن پیاز قرمز از مزارع این شهرستان برداشت می‌شود.

وی با اشاره به نوع سیر و پیاز کشت شده در مزارع قروه اظهار داشت: در مزارع قروه پیاز قرمز و سیر معمولی بذر همدان کشت می‌شود که به دلیل شرایط آب و هوایی خاص منطقه از کیفیت و ماندگاری بیشتری برخوردار است.

عبدالملکی گریزی نیز به وضعیت کشت پیاز و سیر در قروه زد و افزود: ۵۵ بهره‌بردار در زمینه کشت پیاز و سیر در مزارع قروه فعالیت دارند و زمینه اشتغال برای افراد زیادی را در فصل کشت، داشت و برداشت فراهم ساخته‌اند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی قروه ادامه داد:صنایع تبدیلی و فرآوری سیر و پیاز تولید شده در قروه وجود ندارد از این رو این محصول به صورت تازه‌خوری در بازار شهرستان مصرف شده و بخش دیگری از آن نیز به بازار استان همدان صادر می‌شود.

وی در ادامه افزود: به طور میانگین هر هکتار پیاز به ۱۲ هزار مترمربع آب نیاز دارد و این میزان در کشت سیر ۳ تا ۵ هزار مترمربع متغییر است، همچنین بسیاری از بهره‌برداران در سال‌های اخیر با استفاده از روش‌های آبیاری نوین در کشت محصولات استفاده می‌کنند.

به گفته رئیس اداره جهاد کشاورزی قروه، عمده دلیل توسعه‌نیافتگی تولید سیر در قروه به دلیل نبود ادوات مکانیزه کشت این محصول است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا