فارس

بررسی ارزیابی خسارات وارد شده از سیل، آغاز شده است

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه بازگشت وضعیت مناطق سیل‌زده به شرایط عادی زمان‌بر است، از تلاش گسترده برای تسریع در روند خدمات رسانی خبر داد.

محمود رضایی با بیان اینکه درکمترین زمان ممکن اصلاحات جاده‌ای و تعمیر راههای استان انجام خواهد شد، فعالیت های ستاد مدیریت بحران  استان همزمان با بارش های اخیر را تشریح کرد. 

وی با اشاره به اینکه بعد از توقف بارش باران و برف بحث اسکان موقف افرادی که سکونت گاه های آنان دچار آسیب شده است مطرح می شود،گفت : در برخی از نقاط در جنوب استان میزان بارش ها به ۲۰۰ میلیمتر رسید که در این نقاط به ویژه در شهر بیرم ، بیش از ۵۰۰ چادر برای اسکان موقت میان مردم توزیع و عملیات ساماندهی انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین از توزیع اقلام غذایی از طریق بالگرد برای نقاطی که دسترسی جاده ای به آنان متوقف شده بود خبر داد و گفت: این اقدام از طریق سازمان هلال احمر به ویژه برای شهرستان مهر و بخش هایی از شهرستان لارستان انجام شد.

رضایی افزود: بعد از توقف بارش ها، تیم های ارزیابی بنیاد مسکن فارس و شرکت ها و دستگاه های متولی زیرساخت ها در استان، بررسی شرایط و ارزیابی خسارات وارده را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه طبق برآوردهای اولیه، بیش از ۱۱۰۰ واحد مسکونی در مناطق جنوبی استان دچار خسارت شده اند ادامه داد: از این تعداد، ۵۰۰ واحد مسکونی نیاز به بازسازی داشته و ‌۶۰۰  واحد نیز نیازمند تعمیرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: ارقام این خسارات از طریق سازمان مدیریت بحران کشور به هیئت دولت اعلام می شود. 

رضایی اظهار داشت: بعد از تصویب این ارقام در هیئت دولت، برای جبران این خسارات چاره اندیشی و در بحث ایجاد زیر ساخت ها، بازسازی و تعمیر منازل مسکونی، اقدامات لازم آغاز خواهد شد. 

وی همچنین به خسارات وارده در حوزه راه های روستایی، شهری و بین شهری استان و همچنین خسارت های مرتبط با قطع آب ، برق و گاز در نقاط مختلف استان به دنبال بارش باران و برف در هفته گذشته اشاره و اضافه کرد: طبق برآوردها خسارتی معادل ۱۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت ها وارد شده است که البته ارقام دقیق خسارت در این حوزه ها در چند روز آینده اعلام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خاطر نشان کرد: البته در حین بارش ها و بعد از آن عوامل عمرانی و اجرایی فارس به ویژه در نقاط جنوبی استان برای اصلاح مسیرها وپل های آسیب دیده و شانه های جاده ها  و در مجموع بازگشایی مسیرهای مشکل دار فعال بوده و هستند. 

رضایی با اشاره به اینکه عملیات بازسازی جاده ها و تعمیر راه ها در حال انجام است، گفت: هر چند برگشت شرایط به روال عادی زمان خواهد برد اما به مردم استان این قول را می دهیم که در کمترین زمان ممکن،  اصلاحات صورت گرفته و عملیات عمرانی لازم انجام شود.

وی در پایان افزود: متاسفانه همزمان با بارش های اخیر به ویژه در مناطق جنوبی استان و در شهرستان های لامرد ، مهر، لارستان و زرین دشت شاهد تلفات انسانی نیز بودیم.

انتهای پیام/ ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا