زنجان

بررسی صلاحیت شهردار منتخب ابهر/گلایه شورا از تاخیر استانداری

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، فرآیند انتخاب شهردار جدید ابهر که پرونده وی طی نامه رسمی  به اداره کل امور شوراها و شهرداری های استان ارسال شده بود، با وجود سپری شدن بیش از یک ماه و چهار روز از زمان ارسال، همچنان در حاله‌ای از ابهام است.

بر همین اساس و برای پیگیری این موضوع، چند نفر از اعضای شورای اسلامی شهر ابهر با حضور در استانداری زنجان، با مدیرکل امور شوراها و شهرداری‌های استانداری زنجان دیدار و مراتب اعتراض خویش را از طولانی شدن فرایند اعلام نظر سازمان‌های تایید صلاحیت کننده اعلام و خواهان تعیین تکلیف وضعیت شهرداری پیشنهادی خویش شدند.

 علی محمودی، مدیرکل امور شوراها و شهرداری‌های استانداری زنجان با اشاره به موضوع داشتن پرونده مفتوحه شهردار معرفی شده، اضافه کرد: که بررسی صلاحیت وی از سوی مراجع ذیصلاح در حال بررسی است و به محض اعلام نظر نهایی، نتیجه رسما به شورای اسلامی شهر ابهر اطلاع داده خواهد شد.
روح الله دودانگه، عضو شورای شهر ابهر با اشاره به مفاد قانون انتخاب شهردار، افزود: شورای ابهر بر اساس ماده یک آیین‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار که اعضای شورای شهر را موظف کرده تا یک ماه بعد از انتصاب شدن و یا رد صلاحیت شهردار پیشنهادی قبلی،  شهردار منتخب جدید خود را به استانداری معرفی کنند ما نیز با رعایت قانون و نیز استعلام ضمنی از مراجع نظارتی، در ۴ آذرماه رسما شهردار منتخب را به اداره کل امور شوراها و شهرداری‌های استانداری معرفی نموده‌ایم این عضو شورای شهر ابهر سپس به تبصره ۳ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران اشاره کرد و گفت: استانداری‌ها مکلفند تا ۱۰ روز بعد از معرفی شهرداران پیشنهادی، پس از بررسی و استعلام‌های لازم، نظر نهایی خود را اعلام کنند که متاسفانه این مهم با وجود گذشت بیش از یک ماه و چند روز، همچنان بی‌نتیجه مانده است.

دودانگه همچنین خواهان عمل به مُر قانون در این زمینه شد.
سعید بهاوری، عضو دیگر شورای شهر ابهر نیز به محدودیت‌های قانونی سرپرستی در انجام امورات مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: تداوم وضعیت موجود می‌تواند شهرداری ابهر را در رابطه با پروژه‌های عمرانی ( از جمله پروژه ارغوان) با مشکل مواجه نموده و سبب ضرر و زیان برای شهر و شهرداری بشود. 
بهاوری در ادامه از پیامدهای احتمالی مشخص نشدن وضعیت شهردار در رابطه با بودجه شهری گفت و ادامه داد: تداوم وضعیت فعلی بطور حتم مشکلاتی در رابطه با بودجه و کسری احتمالی آن برای شورا پیش خواهد آورد.
سجاد عبدی، دیگر عضو شورای شهر ابهر نیز مراتب اعتراض خود را از دوگانگی در انجام به قوانین از طرف اداره کل امور شوراها و شهرداری های استان اعلام کرد.
در این دیدار از سوی مدیرکل امور شوراها و شهرداری‌های استان مهم‌ترین دلیل طولانی شدن فرآیند اعلام نظر مراجع ذیصلاح در رابطه با صلاحیت شهردار انتخابی ابهر را دارا بودن پرونده مفتوحه اعلام نمود که مهندس زارع پور که در جلسه حضور داشت با اشاره به صدور حکم منع تعقیب در خصوص پرونده مذکور و اعلام نداشتن پرونده‌ای دیگر از طرف مراجع قضایی، خواهان عمل به مُر قانون شده و افزود اگر مواردی دیگر مطرح هست که رسما به بنده اعلام بنمایید تا مستندا به هر گونه ابهام احتمالی پاسخ بدهم.
گفتنی است، اعضای شورای شهر ابهر پس از دیدار با مدیرکل امور شوراها و شهرداری‌های استان، دیداری هم با رفیعی، معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان داشته و مراتب دغدغه مندی و نیز نگرانی‌های خود را از طولانی شدن فرآیند تایید صلاحیت شهردار انتخابی را اعلام و معاون سیاسی استاندار نیز قول دادند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی کند.

انتهای پیام/۲۳۰۸


 2022-01-01 10:05:28

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا