مازندران

برف و باران مهمان پایان هفته مازندرانی‌ها

سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره وضعیت جوی آسمان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در شهرستان ساری، با اشاره به هشدار سطح نارنجی(جهت آمادگی) هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با شکل‌گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو از بامداد پنج‌شنبه ۲۰ آبان‌ماه تا جمعه شب ۲۱ آبان شاهد بارش باران (گاهی به‌صورت رگباری)، وزش باد شدید موقتی، کاهش محسوس دما (بین ۶ تا ۱۲ درجه) و رعدوبرق در آسمان مازندران هستیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران به بارش برف در مناطق مرتفع بالای ۱۵۰۰ متر، اشاره کرد و افرود: این سامانه بارشی سطح استان مازندران را دربر می‌گیرد.

این مسوول خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی معابر، بالاآمدن آب رودخانه‌ها، مه‌آلود شدن، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در جاده‌ها و محورهای کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی محسوب می‌شود.

رضوی تصریح کرد: باتوجه به فعالیت این سامانه بارشی توصیه بر پاک‌سازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در شهرها، مقاوم‏‌سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات و آماده‌سازی سیستم گرمایشی دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها است.

وی یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، این سامانه بارشی روز شنبه به‌تدریج از آسمان مازندران خارج می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران در پایان هفته مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.
انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ح


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا