مازندران

برف و باران مهمان پایان هفته مازندران / هشدار هواشناسی به دامداران و گلخانه‌داران

به گزارش برگزیده های ایران از شهرستان ساری، براساس پیش‌بینی هواشناسی، در پایان هفته جاری شاهد بارش برف و باران در استان مازندران هستیم که ضرورت دارد توصیه‌ها و هشدارها جدی گرفته شود.

یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: درحال حاضر وضعیت ترافیکی در محورهای مازندران به‌صورت عادی بوده و از لحاظ جوی مشکلی نداریم.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به‌ویژه ولی‌آباد کندوان و هراز و بارش باران، افزود: براساس پیش‌بینی، بارش برف در ارتفاعات ولی‌آباد کندوان و هراز قابل توجه است.

رئیس پلیس راه مازندران بیان کرد: باتوجه به بارانی و لغزندگی سطح جاده‌های استان،  لازم است رانندگان با سرعت مطمئنه در محورهای استان تردد کنند.

این مسؤول با تاکید بر ضرورت پرهیز از ترددهای غیرضروری در محورهای مازندران، اضافه کرد: درصورت ضرورت، همراه داشتن تجهیزات زمستانی به‌ویژه زنجیرچرخ مهم است.

جهان‌تاب یادآور شد: همچنین ارتفاعات استان طی این مدت مه‌آلود بوده و با کاهش دید همراه است که توصیه بر استفاده از چراغ مه‌شکن است.

وی تصریح کرد: احتمال ریزش و سقوط سنگ در محورهای کوهستانی استان وجود دارد که ضرورت دارد توصیه‌ها و هشدارهای پلیس جدی گرفته شود.

رئیس پلیس راه مازندران در پایان با اشاره به تداوم محدودیت‌های کرونایی توسط دوربین‌های نظارتی، گفت: محدودیت‌های کرونایی توسط دوربین‌های نظارتی کماکان درحال اجرا بوده و در این زمینه بحث اعمال قانون خودروهای غیربومی از شهرهای نارنجی و قرمز کرونایی در دستور کار پلیس قرار دارد.

* آغاز بارش‌ برف و باران از بامداد پنج‌شنبه در مازندران

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران نیز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به هشدار سطح نارنجی(جهت آمادگی) هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با شکل‌گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو، از بامداد پنج‌شنبه ۲۰ تا جمعه شب ۲۱ آبان ماه امسال شاهد بارش باران (گاهی به‌صورت رگباری)، وزش باد شدید موقتی، کاهش محسوس دما (بین ۶ تا ۱۲ درجه)، رعدوبرق، در مناطق مرتفع بالای ۱۵۰۰ متر با بارش برف هستیم.

وی با اعلام اینکه این سامانه بارشی سطح استان را در بر گرفته است، افزود: آب‌گرفتگی معابر، بالاآمدن آب رودخانه‌ها، مه‌آلود شدن، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در جاده‏‌ها و محورهای کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: پاک‌سازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در شهرها، مقاوم‏‌سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات  و آماده‌سازی سیستم گرمایشی دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها از توصیه‌ها است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا