سیستان و بلوچستان

برف و کولاک استان سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان به نقل از اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستن، محسن حیدری ضمن صدور هشدار نارنجی برای شهرستان های زاهدان، ایرانشهر، بمپور، تفتان، چابهار، خاش، دشتیاری، دلگان، راسک، زابل، زرآباد، زهک، سراوان، سرباز، سیب و سوران، فنوج، قصرقند، کنارک، گلشن، مهرستان، میرجاوه، نصرت‌آباد، نیکشهر، نیمروز، هامون و هیرمند اظهار داشت این سامانه تا صبح روز جمعه هفدهم دیماه استان را در بر خواهد گرفت.

وی بارش باران به همراه رگبار و رعد و برق و وزش بادهای شدید تا بعدازظهر روز جمعه (به ویژه در شمال استان) را از جمله پدیده های غالب این سامانه توصیف کرد. حیدری افزود: بارش برف در مناطق ذکر شده نیز دور از انتظار نیست.

حیدری اضافه کرد: هموطنان با توجه به سیلابی شدن مسیل ها، آبگرفتگی معابر، کاهش دید و لغزنده شدن جاده ها و احتمال اختلال تردد در معابر، به ویژه در شهرستانهای خاش، تفتان، زاهدان، مناطق شمالی ایرانشهر(بزمان) و میرجاوه به دلیل بارش برف، از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند و از تردد و مسافرت های غیرضروری بپرهیزند، همچنین به دلیل کولاک برف در قلل تفتان و بزمان، از فعالیت های کوهنوردی خودداری فرمایند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر مناطق استان با توجه به وزش باد شدید از سمت شمال طی روزهای پنج شنبه و جمعه، کاهش محسوس دما تا ۱۰ درجه سلسیوس را تجربه خواهند کرد.

مدیرکل اداره هواشناسی سیستان و بلوچستان ضمن اعلام آمادگی از سوی اکیپ های راهداری جهت کنترل ذخیره بسته های نمک و ماسه در سطح راه‌های اصلی و فرعی مناطق مرتفع مرکزی، خواستار لغو کلیه فعالیت های دریایی به منظور جلوگیری از هرگونه خسارت و آسیب به ویژه در روزهای پنج شنبه و جمعه شد.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا