کردستان

برنامه راهبردی مسئولان در کردستان تثبیت جایگاه هنر و موسیقی کُردی است

برنامه راهبردی مسئولان در کردستان تثبیت جایگاه هنر و موسیقی کُردی است

به گزارش خبرگزاری برگزیده از سنندج، اسماعیل زارعی استاندار کردستان در نشست خبری جشنواره شعر و موسیقی سنتی ویژه اقوام ایرانی در اداره‌کل روابط عمومی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر حفظ جایگاه سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، گفت: یکی از اهداف اصلی ما از برگزاری جشنواره موسیقی، تقویت نشاط اجتماعی است.

وی افزود: قدمت موسیقی قوم کرد بر اساس آنچه مورخان و کارشناسان این حوزه گفته‌اند به ۴۰۰سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد و کردستان یکی از اصلی‌ترین خاستگاه‌های موسیقی دنیا است.

استاندار کردستان تصریح کرد: برگزاری جشنواره موسیقی در کردستان، ظرفیت فوق العاده‌ای است که در بُعد توسعه فرهنگی باید مورد توجه ما باشد.

وی با اظهار خرسندی از اینکه کردستان در ایام هفته وحدت میزبان نخستین جشنواره موسیقی سنتی اقوام ایرانی است، پیرامون محتوای برگزاری اهداف این جشنواره موضوعاتی را مطرح کرد و گفت: این رویداد فرهنگی، ظرفیت خوبی برای معرفی پتانسیل‌های استان است.

استاندار کردستان اضافه کرد: موسیقی یکی از شاخه‌های مهم هنری در دنیاست و استان کردستان ظرفیت جهانی شدن در این زمینه را داراست.

وی با تاکید بر حفظ جایگاه سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، اذعان کرد: عنوان شهر خلاق موسیقی برای سنندج دور از انتظار نبود چرا که وجود هنرمندانی بنام و موسیقدانانی که از این شهر به شهره جهانی رسیده‌اند، حکایت از غنای موسیقی در این شهر دارد.

استاندار کردستان با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی از برگزاری این جشنواره، تقویت نشاط اجتماعی است، یادآورشد: برگزاری این جشنواره در سطح بالا و به شکل مطلوب در شان هنرمندان و مردم هنردوست کشورمان، می تواند در جذب گردشگر به این استان نیز حائز اهمیت باشد.

گفتنی است؛ جشنواره «موسیقی اقوام ایرانی» با اجرای ۲۴ اثر توسط ۱۸ قوم از اقوام مختلف کشور، از هشتم تا یازدهم مهر در استان کردستان برگزار می‌شود.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا