کردستان

برنامە‌های فرهنگی در کردستان باید ادامە داشتە باشند/ تبادلات فرهنگی با اقلیم کردستان عراق تقویت شود

بە گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، بهمن مرادنیا پیش از ظهر امروز در اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با یادآوری اینکه کردستان به فرموده رهبر معظم انقلاب یک استان فرهنگی است، اظهار داشت: وظیفه ما است در راستای توسعه فرهنگی و افزودن بر غنای آن تلاش کنیم و زیرساخت‌های مورد نیاز بخش فرهنگ را ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: علیرغم مشکلات موجود و بیماری کرونا اعتقاد داریم که برنامه‌های فرهنگی در استان نباید تعطیل شوند، بلکه باید با قدرت این جشنواره و برنامه‌ها تداوم پیدا کنند و اعتبار آنها را نیز تامین خواهیم کرد.

مرادنیا اظهار کرد: ما در چند سال گذشته چندین کار فرهنگی را در دستور کار قرار دادیم که مهم‌ترین آن تسریع در ساخت تالار فرهنگ سنندج با ۱۴ هزار مترمربع زیربنا است.

استاندار کردستان با بیان اینکه تالار فرهنگ سنندج هم اکنون ٨۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سه سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص دادیم، ابراز امیدواری کرد؛ این پروژه مهم فرهنگی تا پایان سال به اتمام برسد و در اختیار برنامه‌های فرهنگی و هنرمندان قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: در راستای اعتلای هنر تئاتر ساخت ۶ پلاتو در دستور کار قرار گرفت که در سه شهرستان به بهره‌برداری رسید و در سه شهرستان دیگر در دست ساخت قرار دارند.

مرادنیا به ساخت سه سریال از مفاخر کردستان برای معرفی در سطح ملی اشاره کرد و گفت؛ سریال سنجر خان با حضور هنرمندان ملی و استانی برای پخش از شبکه یک در شرف اتمام و ساخت دو سریال امیرنظام گروسی و مستوره اردلان به زودی شروع خواهند شد.

مقام عالی دولت در کردستان با تاکید بر اینکە زیرساخت‌های مورد نیاز برای جشنوارە‌های مختلف تئاتر مانند تئاتر خیابانی مریوان و جشنوارە تئاتر کردی سقز باید ایجاد شوند، افزود: مریوان با اقلیم کردستان عراق هم مرز است و باید تبادلات فرهنگی با اقلیم توسعە پیدا کند.

مرادنیا در پایان ضمن تقدیر از همە دست اندرکاران و هنرمندان شرکت کنندە در جشنوارە تئاتر خیابانی مریوان، گفت؛ امیدوارم شما هنرمندان هر کدام معرف فرهنگ و هنر کردستان در شهر و دیار خود باشید.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا