مازندران

برپایی نمایشگاه دستاوردهای بسیج با ۶۰ غرفه در مازندران

به گزارش برگزیده های ایران از ساری، پیش از ظهر امروز در اولین روز از هفته مبارک بسیج آئین افتتاح نمایشگاه بزرگ اسوه که با عنوان تصویرسازی مهمترین اقدامات شاخص سازندگی، اشتغال‌زایی و پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا در حسینیه عاشقان کربلا با حضور نماینده ولی فقیه در استان مازندران، فرمانده سپاه کربلا، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج ساری و مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در مازندان در این مراسم بر نهادینه کردن فرهنگ بسیجی در بین اقشار و آحاد جامعه تاکید کرد.

وی گفت: در حقیقت اگر بنا باشد کارکرد بسیج به نمایش گذاشته شود، صدها و هزاران برابر این نمایشگاه لازم است تا عملکرد کمی و کیفی قابل توجه عملکرد بسیج به نمایش گذاشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: این نمایشگاه نمایشگاهی در توان و ظرفیت بوده است و در فواصل زمانی مناسب باید این نمایشگاه‌ها برگزار و باید برای عملکرد بسیج نمایشگاه دائمی برپا و برگزار شود.

وی با بیان اینکه کار بسیجی و جهادی نیازمند مدیریت بسیجی است؛ یادآور شد: باید تفکر بسیجی و فرهنگ بسیجی فرهنگی قالب در سطح جامعه باشد و باید در همین قالب عملکردها و کارکردها ارائه شود.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود: تفکر و فرهنگ بسیج در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، دیپلماسی، قضایی و اقتصادی باید نمود داشته باشد تا بیشتر از این شاهد پیشرفت و آبادانی باشیم.

 

آیت‌الله محمدی‌لائینی گفت: باید عملکردی داشته باشیم که شهدا از ما راضی باشند و ما در پیشگاه خداوند و شهدا روسفید باشیم و همه ما در مسیر شهدا گام برداریم.

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا نیز در این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف نشان دادن توانمندی‌های بسیج در عرصه‌های مختلف به نمایش درآمده است.

 

وی افزود: در مجموع ۶۰ غرفه در این نمایشگاه راه‌اندازی شده است و شامل غرفه‌های ۱۸ غرفه اقتصاد مقاومتی در راستای اشتغال مردم با هدف کمک به عرصه‌های تولید و اقتصاد و معیشت مردم شکل گرفته است؛ ۱۰ غرفه علمی در عرصه‌هایی که با حمایت و تسهیل‌گری تلاش شد تا برندسازی شده و ارتباط بین صنعت و علم شکل بگیرد؛ ۶ غرفه از بسیج مساجد و محلات از مجموع ۴۵ پایگاه نمونه استان که در عرصه‌های مختلف فعال هستند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران یادآور شد: از دیگر عرصه‌ها قرارگاه پیشرفت و آبادانی بوده که در سه منطقه بهشهر، ساری و تنکابن عرصه فعالیت است و مدل اجرایی فعالیت مردمی و مشارکتی است که از مردم با مردم برای مردم فعالیت دارند و کارشان از جنس خدمت‌رسانی و توانمندسازی در مناطق محروم است که کارهای زیرساختی و عمرانی خوبی صورت گرفته است.

 

مسلمی تصریح کرد: فضای مجازی یکی دیگر از عرصه‌هاست که در معاونت فضای مجازی به آن پرداخته شده و سامانه‌های مختلف در حوزه توانمندسازی، آموزشی و ساماندهی گردان‌های سایبری به آن پرداخته شده و همچنین یگان امنیتی هم در سطح استان در حوزه امنیت پایدار از گلوگاه تا رامسر فعال است که نمونه‌های فعالیت آنان در این نمایشگاه به نمایش در آمده است.

وی افزود: اقشار بسیج هم عمکرد و اقدامات خوبی داشتند که برخی از این اقدامات در بسیج دانش‌آموزی، دانشجویی، پزشکی و طلاب و روحانیون به نمایش گذاشته شد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه کارفرهنگی و ماموریت‌های فرهنگی قابل تجسم‌سازی نیست؛ یادآور شد: همه تلاش ما برای بیان عملکردهایی بوده است که به همگان نشان داده شود و برخی از اقدامات در قالب نمودارها به نمایش در آمده است.

مسلمی افزود: مجموع فعالیت‌های ارائه شده بخش کوچکی است که در مدت زمان کوتاه شکل گرفته است و در همین فرصت با کار شبانه‌روزی این نمایشگاه برپا شده است.

وی یادآور شد: بسیج کارگری هم با کمک و حضور در کارخانجات کارهای مهمی انجام داده‌اند که در این نمایشگاه برخی از فعالیت‌ها و دستاوردهای کارخانجات مازندران به نمایش درآمده است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: عظمت بسیج از امام راحل برای ما به یادگار مانده است و انتقال تفکربسیجی به جامعه و نسل جدید از جمله وظایف مهمی است که برعهده داریم.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا