مازندران

برگزاری استارت آپ برای دانش‌آموزش و دانشجویان کمیته امداد مازندران/ استارت‌ آپ‌ها کمک مومنانه است

به گزارش برگزیده های ایران از چالوس،دومین رویداد استارت‌آپ ویکند مددجویان کمیته امداد امام خمینی با کمک دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس، سما، آموزشگاه فنی و حرفه‌ای و با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از علاقه‌مندان و شرکت در مباحث ایده‌پردازی به مدت چهار روز برگزار شد.

ایده‌پردازان با ۷۲ ساعت کارگاه تجربی و علمی و ۲۴ ساعت پیش رویداد رقابت کردند که در این رویداد ۶۶ ایده ارائه شد و در نهایت ۱۰ ایده توسط داوران به عنوان ایده‌های برتر انتخاب و طرح توجیهی بوم کسب و کار برای این طرح‌ها انجام شد.

تغییر نظام جامع حمایتی به سیستم امداد هوشمند

حجت الاسلام بشیر عالیشاه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران در سخنانی به ایده‌های نو در این رویداد اشاره و اظهار کرد: از پژوهش‌های دانش جویان برای تغییر سیستم و سامانه‌های سنتی به سامانه، طرح و اشتغال جدید استفاده کنیم تا برای کشورمان مثمرثمر باشیم.

وی به ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ برای کمیته امداد اشاره و بیان کرد: از این ایده‌های نو در سراسر استان استفاده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران در ادامه گفت: با پرداخت تسهیلات و حمایت، این ایده‌ها را به ثمر خواهیم رساند.

این مسؤول با بیان اینکه فقر استان مازندران زیر لقای سبز آن پنهان است اظهار کر: با اتحاد مسؤولان بیشتر مشکلات رفع خواهد شد.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی مازندران به‌زودی از سیستم نظام جامع حمایتی به سیستم امداد هوشمند تغییر خواهد یافت.

استارت آپ یک نوع کمک مومنانه است

میثم معافی مسؤول فرهنگی کمیته امداد امام خمینی استان مازندران در حاشیه مراسم با بیان اینکه رسالت در حوزه فرهنگی در رده اول خانواده است، اظهار کرد: آموزش در خانواده برای کمیته امداد امام خمینی بسیار مهم است.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی در خدمت حدود ۸۳ هزار خانوار در استان مازندران است که اقدامات لازم برای آموزش خانواده محور برای دختران، سرپرستان خانوار و نیز فرزندان پسر انجام می‌شود.

معافی با بیان اینکه حدود ۱۴ هزار دانشجو و دانش‌آموز در حوزه خدمات تحصیلی از این نهاد خدمات می‌گیرند، اظهار کرد: کمک مومنانه رویکرد و شکل نوینی به خود گرفته که این رویداد استارت آپ یک نوع کمک مومنانه به شکل جدید است.

وی به منابع سرشار در کشور اشاره کرد و گفت: محدودیت ما فقر مهارت است و حدود ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال فقط در کمیته امداد استان مازندران است.

مسؤول فرهنگی کمیته امداد امام خمینی استان مازندران  با بیان اینکه بیکاری معنای مطلقی ندارد، بیان کرد: در دنیا ۱۰ هزار رشته، گرایش و نیازمندی بشریت و نیز ۳ هزار رشته در کشور تعریف شده است پس بیکار کسی است که مهارت ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و دانشجویان باید نگاه مهارت محور داشته باشند، گفت: استارت آپ یک ایستگاه دانشجویی است که ما برای دانش‌آموزان نهم و دهم هم در نظر گرفتیم.

معافی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از استعدادهای کشور از محرومآن کشور بوده است، افزود: بالغ بر ۴۰ میلیارد از کمک‌های دولتی و مردمی برای پشتیبانی و رشد دانش‌آموزان و دانشجویان جهت اثرات خوب آینده کشور استفاده می‌شود.

استارت آپ فرصت مناسب برای کسب و کار

سیدعلی‌اصغر رضایی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی مازندران در ادامه مراسم به مهم‌ترین مسیرهای توانمندسازی خانواده‌ها اشاره و اظهار کرد: ایجاد منبع درآمد ثابت برای یک خانواده یک توانمندسازی مهم است.

 

وی با بیان اینکه در سرفصل‌های مختلف تسهیلات اشتغال پرداخت می‌شود، افزود: به سرفصل‌های کشاورزی، دامداری، گردشگری، خدمات، حمل و نقل، تولیدی و صنعتی و مشاغلی که دارای توجیه اقتصادی هستند تسهیلات اشتغال تعلق م‌ گیرد.

رضایی به نگاه مجازی مشاغل اشاره کرد و گفت: گرایش مردم به کسب و کار به صورت اینترنتی باعث شد که با کمک استارت آپ‌ها کسب و کارهایی را برای مددجویان ایجاد کنیم تا منبع درآمد خوبی داشته باشند.

معاون اشتغال هدف از برگزاری این رویداد را آموزش مددجویان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در استارت آپ‌ها است گفت: در این رویداد دانشجویان به چگونگی راه‌اندازی یک کسب و کار، شناخت نیازها در جامعه، تبدیل ایده، ایده را به محصول و فروش محصول در جامعه در نهایت کسب و کار در فضای مجازی که گسترده کار بیشتری دارد را آموزش ببینند.

انتهای پیام/۸۶۰۶۱/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا