سیستان و بلوچستان

برگزاری بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، آیت الله مصطفی محامی در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز که در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: از همه خیرین مدرسه ساز که با همت بلند و تلاش فراوان درصدد خدمت به مردم این مرز و بوم هستند و برای گسترش و فراگیری تعلیم و تربیت با ساختن مدرسه کوشش می کنند، قدردانی می نمایم.

امام جمعه زاهدان افزود: طرف حساب خیرین گرانقدر خداوند متعال است و شما با خداوند تبارک و تعالی معامله کرده اید، طبیعتاً پروردگار نیز از کار شما تقدیر خواهد کرد و برکت آن را خداوند خواهد داد.

آیت الله محامی با اشاره به اینکه در جلسات مختلف از حجم انبوه فعالیت هایتان در استان و اینکه تعداد فراونی کلاس و مدرسه با همت شما ساخته شده است، گفته می شود؛ بیان کرد: ان شاء الله تعهداتی که دولت نیز در این زمینه دارد با همان همت و شتاب بیشتر انجام شود.

وی در ادامه گفت: کار مدرسه سازی که زمینه تعلیم و تربیت و انسان سازی را فراهم می کند با سایر کارها، قابل قیاس نیست و اینکه شما توفیق پیدا کردید که در این مسیر گام بردارید، یک توفیق بزرگ الهی است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان کار خیرین مدرسه ساز را کاری بسیار مهم، ارزشمند، تأثیرگذار و آینده دار عنوان کرد و افزود: کارهای خوب قابل تقدیر است، نیاز جامعه اسلامی است.  قدر خودتان، فعالیت تان و نعمتی که خداوند تبارک و تعالی به شما ارزانی داشته است، را بدانید.

امام جمعه زاهدان گفت: افرادی هستند که یک عمر به خوبی زندگی می کنند، ولی با مرگ شان، دفتر عمر، کار و تأثیر گذاری آنها در جامعه بسته می شود. اما کسی که در جهت تعلیم و تربیت تلاش می کند و زمینه تعلیم و تربیت را فراهم می کند؛ و افرادی که در این فرایند کار می کنند علاوه بر اینکه تا زمانی که هستند تأثیر گذار و نقش آفرین هستند، وقتی هم که از دنیا بروند، پرونده شان بسته نمی شود و باقیات الصالحات برای آنها هست.

وی ادامه داد: آن مدرسه هایی که ساخته شده و فرزندانی که آنجا تحصیل می کنند و آموزش می بینند و تربیت می شوند، اینها امتداد وجودی آن بزرگوارانی هستند که این زمینه را بوجود آورده اند.

 

فاصله زیاد سیستان و بلوچستان به سبب زیرساخت های آموزشی

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گفت: استان سیستان و بلوچستان به سبب زیر ساخت های آموزشی از میانگین کشوری در فضای آموزشی، تجهیزات و … فاصله دارد.

ابوذر کوثری یکی از امیدواری ها و افق های استان سیستان و بلوچستان را وجود خیرین عنوان کرد و افزود: ان شاءالله بتوانیم از طریق مساعدت هایی که خیرین محترم استان و سراسر کشور دارند، خودمان را به استانداردها نزدیک کنیم.

وی ضمن تکریم از خدمات ارزشمند خیرین مدرسه ساز اظهار داشت: مسئولیتی که در حوزه مدرسه سازی وجود دارد دو نوع است، مسئولیتی که برمی گردد به حوزه خیرین که به نوعی مسئولیت اجتماعی هست که به نحو احسنت این عزیزان به آن پرداخته اند و در حال انجام هستند.

معاون استاندار سیاسی و اجتماعی استاندار مسئولیت دیگر را مسئولیت دولتی عنوان کرد و گفت: این مسئولیت بسیار مهم است چون بستر و زمینه را برای حضور و فعالیت خیرین دارد؛ تا خیرین بتوانند بخشی از سرمایه ای را که دوست دارند در کار خیر، بویژه حوزه مدرسه سازی بپردازند، را با جهت دهی درست، ماندگارتر کنند و گام ارزشمندی در توسعه استان نیز بردارند.

کوثری ادامه داد: مهمترین کاری که در توسعه منابع انسانی می توانیم انجام دهیم این است که بسترها و میزان رشد شاخص های آموزشی را بالا ببریم.

رضا سرحدی نیا مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز سیستان و بلوچستان گفت: به برکت وجود خیرین مدرسه ساز در سال گذشته، ۱۹۶ میلیارد تومان آورده خیری داشته ایم.

وی اظهار داشت: در سال ۹۰ رتبه ۲۸ کشوری را در حوزه خیری داشته ایم و در سال ۹۹، حضور پررنگ خیرین مدرسه ساز، استان را در رتبه ۵ بین استان های کشور قرار داده است.

وی ادامه داد: آورده خیرین محترم، تعهد دولت را سبب می شود و دولت به سبب حضور شما بزرگوران متعهد به سهم خودش است و در سال گذشته ۱۶ درصد منابع در اختیار سازمان نوسازی مدارس کشور در این استان هزینه شده است و یکی از مهمترین دلایل آن، حضور شما بزرگواران خیر و الزام دولت به اتمام پروژه های خیری بوده است.

وی با اشاره به اینکه هر زمان در سیستم آموزشی استان برای پاسخگویی به مطالبات مردمی مساعدت لازم داشتیم خیرین به کمک ما آمدند، افزود: بزرگترین سرمایه ما اعتماد خیرین نیک اندیش است.

گفتنی است در پایان این جلسه از پنجاه و چهار خیر نیک اندیش مدرسه ساز استان سیستان و بلوچستان تجلیل و قدردانی شد.

 

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا