کردستان

برگزاری بیش از ۱۷۰۰ برنامه هفته بسیج در کردستان/بسیج یک محصول فرهنگی مثمرثمر است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، سردار سیدصادق حسینی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی نقش رسانه در ترویج فرهنگ و تفکر بسیج و نیز اعلام برنامه‌های هفته بسیج در استان کردستان از فعالیت جریان رسانه‌ای در استان و پوشش کامل مراسم تشییع و تدفین شهیده فاطمه اسدی در سنندج قدردانی کرد.

با یادآوری تفحص پیکر اولین شهیده بانوی کشور در سنندج و برگزاری آیین تشییع و تدفین این شهیده، اظهار داشت: شهیده فاطمه اسدی به همان اندازه که مظلوم بود به همان میزان جریان‌ساز و اثرگذار بود که بخشی از این جریان‌سازی حاصل کار رسانه‌ها بود.

به گفته سردار حسینی، مصطفی هجری در آن دوران مسوول گروهک دموکرات بود که باید دادگاهی شود چراکه جدای از شهیده اسدی، هزاران فاطمه اسدی و مردان این مناطق را به شهادت رسانده‌اند.

وی اضافه کرد: شهیده فاطمه اسدی امروز تنها محدود به روستای باقرآباد نیست بلکه یک شهیده جهانی است که دنیا را تکان داد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اذعان داشت: بسیج یک واقعیت است شعار نیست بلکه یک محصول فرهنگی است در طول این ۴۰ ساله انقلاب مثمرثمر بوده و مردم در سایه‌سار عزت آن بهره‌مند شده‌اند.

وی همچنین ادامه داد: بسیج عامل تقویت وحدت عمومی، ایجاد کننده امنیت پایدار مردمی و خار چشم دشمنان است، بسیج کار می‌کند بدون اینکه مزدی دریافت کنند.

به گفته سردار حسینی، نیروهای بسیج در عرصه‌های اعتقادی و جهادی و با انگیزه خدمت بی‌منت در جامعه تلاش می‌کنند و این را همه هم دیده‌اند و هم لمس کرده‌اند.

وی اذعان داشت: بسیج در جنگ تحمیلی، حوادث طبیعی، سیل و زلزله و مقابله با کرونا خوش درخشیده و هر زمان بسیج حضور داشته موفقیت‌آفرین بوده اما هر آن که دست ما از بسیج کوتاه شده اتفاقات ناگواری افتاده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه از برگزاری ۴۵ عنوان برنامه با بیش از یک هزار و ۷۸۰ ریز‌برنامه طی هفته بسیج براساس روز شمار هفته و با شعار محوری “بسیج پاره تن مردم” برگزار می‌شود.

وی در ادامه به برخی اقدامات بسیج و سپاه استان گریزی زد و خاطرنشان کرد: از هفته بسیج سال گذشته تا امروز کارهای بسیار خوبی انجام شده است که این برنامه‌ها در بخش‌های مختلف محرومیت‌زدایی و غیره بوده است.

فرمامده سپاه کردستان از اجرای اقدامات برجسته در حوزه محرومیت‌زدایی در استان خبر داد و گفت: بهداشت و درمان، منابع طبیعی، مدارس و راه و …محورهای فعالیتی بسیج در حوزه محرومیت‌زدایی است که بسیجیان با کمک مردم عملیاتی کنیم. 

به گفته وی، یک‌هزار و ۵۴۰ گروه جهادی در سامانه اطلس بسیج فعالیت می‌کنند که در این هفته برنامه‌های متنوعی در حوزه خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی انجام خواهند داد.

سردار حسینی اضافه کرد: دیدار با خانواده شهدا، عطرافشانی گلزار شهدا، استارت برگزاری اردوهای راهیان نور و…از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در استان خواهد بود.

وی اضافه کرد: در حوزه کمک به محرومین و نیازمندان نیز همزمان با هفته بسیج در استمرار کارها و اقداماتی که در این حوزه طی سال گذشته انجام شده توزیع بسته‌های حمایتی و غیره انجام خواهد گرفت.

سردار حسینی اضافه کرد: سپاه بیت‌المقدس با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و کمک خیرین بیش از ۱۹۹ میلیارد تومان در راستای توزیع بسته‌های حمایتی، تبلت و غیره هزینه کرده است.

وی اضافه کرد: ۳۳ طرح عمرانی در حوزه آب، ساخت پل و غیره اجرا شده که بخشی بهره‌برداری و تعدادی در طول این هفته افتتاح می‌شود. 

وی از زمینه رهایی ۶۰۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با پرداخت ۱۲ میلیارد تومان به همت بسیج و سپاه استان خبر داد و عنوان کرد: حمایت از صاحبان علم و اندیشه از دیگر برنامه های سپاه در هفته بسیج خواهد بود که در همین راستا ۷۵ طرح داوری و زمینه پرداخت تسهیلات به صورت بلاعوض و وام کم بهره پرداخت خواهد شد.

فرمانده سپاه کردستان در ادامه به اقدامات و نقش آفرینی سپاه و بسیج در مبارزه با ویروس منحوس کرونا اشاره کرد و گفت: قول دادیم در راستای مبارزه با ویروس کرونا تا ریشه کن شدن این ویروس ۲۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان فعال است از همه مردم تقاضا داریم که برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

وی افزود: ۹۵۹ هزار نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

سردار حسینی اظهار کرد: در قالب طرح شهید رهنمون تیم های بسیار خوبی انجام شده ۶۳ مورد عمل جراحی داشتیم و بیش از ۴ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در اختیار مردم قرار گرفت.

نمایش اقتدار بسیجیان با حضور بیش از ۱۲ هزار بسیجی 

وی گفت: برای آنکه بتوانیم فرهنگ جهادی معنویت و اخلاق بیش از پیش در جامعه ترویج پیدا کنیم در تلاش هستیم که گروه‌های حلقه‌های صالحین و گروه‌های جهادی و غیره فعالیت بیشتری داشته باشند.

سردار حسینی عنوان کرد: گفتمان‌سازی و تدوین نظام مساله محله محور و تشکیل قرارگاه‌های ۹ گانه بسیج در حوزه‌های مختلف از برنامه‌های ما خواهد بود چرا که هر اندازه ارتباط با مردم بیشتر داشته باشیم از ظرفیت بسیج بیشتر استفاده خواهند شد.

وی اضافه کرد: ۴۴۹ هزار نفر در کردستان در بسیج دارای پرونده هستند و در قالب بسیج ۱۰ها میلیونی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا