خراسان شمالی

برگزاری جشن نوروزگاه ۱۴۰۱ با حضور میهمانان قزاقستانی در بجنورد/ انعقاد چهار تفاهم نامه تجاری

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، صبح امروز سعید پورآبادی، رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی رایزنی های انجام شده با دانشگاه آلماتی، مقرر شد تا دفتر پژوهشی و آموزشی برای انجام رویداد و فعالیت های تحقیقاتی در این دانشگاه راه اندازی شود تا فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی نخبگان خراسان شمالی در قزاقستان تسهیل شود.

وی افزود: همچنین بر اساس تفاهم نامه با اتاق بازرگانی آلماتی مقرر شد تا دفتر گردشگری خراسان شمالی در شهرداری این شهر مهم و پرجمعیت قزاقستان راه اندازی تا شرایط حضور گردشگران این کشور در ایام نوروز به خراسان شمالی فراهم شود.

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: در این سفر مقرر شد تا یک مرکز پزشکی و درمانی توسط سرمایه‌گذاران خراسان شمالی در آلماتی احداث شود.

وی در ادامه با بیان اینکه کشور قزاقستان از کشت فراسرزمینی ایران حمایت می کند، افزود: این کشور پهناور دارای اراضی کشاورزی مناسب غنی و پر آب است و دارای مناطق سردسیر که کشاورزان ایرانی می توانند غلات، ذرت، دانه های روغنی و عدس کشت کنند ضمن اینکه مناطق جنوبی این کشور نیز گرمسیر است که می توان در این مناطق برنج کاری کرد.

جشن نوروزگاه با مشارکت کشور قزاقستان

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: با توجه‌ به برنامه‌ریزی دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر، جشن نوروزگاه با مشارکت کشور قزاقستان سال ۱۴۰۱ در بجنورد برگزار می‌شود.

علی مستوفیان با تاکید بر اهمیت برگزاری این رویداد در معرفی خراسان شمالی افزود: با برگزاری این رویدادها زمینه حضور گردشگران خارجی در استان فراهم می‌شود.

واگذاری ۱۰ هکتار زمین به خراسان شمالی در کشور قزاقستان

حسین حاجی بگلو ،رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز در ادامه این نشست به واگذاری بدون شرط ۱۰ هکتار زمین در استان آلماتی قزاقستان به استان برای راه اندازی نمایشگاه دائمی محصولات و خدمات اشاره کرد.

انتهای پیام/ن/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا