فارس

برگزاری دهمین سمینار بین المللی سلامت زنان در شیراز

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، کامران لنکرانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  این  سمینار علاوه بر محور‌های سال گذشته، به سلامت روان، باروری، حفظ سلامت اجتماعی، اقتصادی، مخاطرات محیطی همچنین به نقش  آثار کرونا در سلامت زنان  به ویژه زنان باردار نیز می‌پردازد.

وی بیان کرد:  پس از اعلام فراخوان از سوی دبیرخانه سمینار بین المللی سمینار، ۲۹۲ مقاله و ۱۸۵ پوستر الکترونیک  ارائه شده است.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری دانشگاه پزشکی شیراز اظهار کرد:  در این سمینار، ۲۰ سخنران  از داخل و خارج از کشور، راجع به آخرین دستاورد‌های سلامت زنان به صورت مجازی  به بحث و بررسی می‌پردازند.

 افزایش ۳۰ درصدی خشونت علیه زنان در دوران  کرونا

لنکرانی به افزایش ۳۰ درصدی خشونت علیه زنان پس از شیوع بیماری کرونا در استان فارس اشاره کرد و افزود: پس از بررسی‌های به عمل آمده، مشخص شد خشونت علیه زنان در دوران بیماری کرونا در استان فارس افزایش یافته است.

دبیر علمی سمینار در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: تغذیه و رژیم‌های غذایی در پیشگیری از بیماری کرونا، مصرف مکمل، دستاورد‌های معاونت درمان، مراقبت‌های پس از زایمان در برابر کووید ۱۹ از جمله محور‌های سمینار است.

به گزارش فارس، بررسی  روانشناسی، ارتقای سلامت روان،  خشونت علیه بانوان، خودکشی، چالش‌های سلامت، افسردگی شغلی و نیز  راهکار افزایش تاب آوری و کاهش مرگ و میر  در برابر بیماری کرونا از دیگر برنامه‌های ارائه شده در این سمینار می‌باشد.

انتهای پیام/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا