خوزستان

برگزاری دوره آموزشی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در خوزستان

به گزارش برگزیده های ایران از اهواز، علی رضازاده با بیان اینکه دوره آموزشی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی سطح مقدماتی توسط دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان به مدت سه روز برگزار شد، اظهار کرد: «عظیم مهدی‌نژاد» مدیر موسسه تاریخ شفاهی شهید جواد زیوداری و «سید محمد آل‌عمران» از ارزیاب‌ها و مصاحبه‌گرهای دفتر جبهه مطالعات، مدرسان این کارگاه بودند.
 
دبیر کارگاه تاریخ شفاهی هدف از برگزاری این کارگاه را تربیت تیم و کادرسازی در اهواز و سایر شهرستان‌ها دانست و افزود: در این کارگاه حدود ۸۷ نفر از خوزستان و دیگر استان‌ها ثبت‌نام کردند که حدود ۲۰ نفر به صورت حضوری و دیگر نفرات به صورت آنلاین حضور داشتند.
 
وی با اشاره به اینکه با برگزاری دوره آموزشی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی توانستیم در سطح مطلوبی تیم خوبی را برای حوزه هنری خوزستان جمع کنیم، بیان کرد: این کارگاه در ماه‌های آینده در سطوح بالاتر برگزار می‌شود.
 
رضازاده تصریح کرد: در روز اول این کارگاه در خصوص مبانی تاریخ شفاهی، اجزای تاریخ شفاهی و تاریخ شفاهی زیست بوم خوزستان و در روز دوم و سوم نیز در خصوص اصول مصاحبه‌ و سوژه‌یابی تدریس شد.
 
وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان این کارگاه تعدادی مصاحبه می‌گیرند که توسط استاد ارزیابی می‌شوند و در صورت تائید، به مرحله بعدی راه پیدا می‌کنند عنوان کرد: امید است بتوانیم در ۶ ماه آینده در تمامی شهرستان‌های استان خوزستان و حداقل در هر کدام بتوانیم یک تیم چند نفری تاریخ شفاهی داشته باشیم و بتوانیم اهداف سازمانی خود را اجرا کنیم.
 
دبیر کارگاه تاریخ شفاهی بیان کرد: از افرادی که در دوره آموزشی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی می‌بینند، در پروژه‌های تاریخ شفاهی حوزه هنری استفاده خواهد شد.
 
وی خاطر نشان کرد: در نظر داریم برخی برنامه‌های حوزه هنری مانند شب‌های خاطره را با فروکش کردن کرونا برگزار کنیم تا بتوانیم سطح علمی مصاحبه‌گرها و افرادی که در زمینه تاریخ شفاهی در استان خوزستان کار می‌کنند را بالا ببریم و افراد دیگری هم برای این زمینه آموزش دهیم تا مورد استفاده ما و دیگر موسسات قرار گیرند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا