مازندران

برگزاری دومین یادواره شهدای رسانه مازندران در سوادکوه

به گزارش برگزیده های ایران از شهرستان سواد‌کوه، دومین یادواره ۲۳ شهید رسانه استان مازندران با حضور خانواده‌های شهدای رسانه مازندران و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امام جمعه شهرستان سوادکوه(پل‌سفید)، امام جمعه موقت شهرستان سوادکوه(بخش زیراب)، فرماندار و معاونان فرمانداری، شهرداران و معاونان شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر‌های سوادکوه و‌ مدیران ادارات و نهاد‌های و پدر شهید مدافع حرم مجتبی برسنجی و برادر شهید مدافع حرم  سید روح‌الله عمادی در سالن زنده‌یاد رحمت الله حسن‌پور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه برگزار شد.

*ارزشمندی شهدا

امام جمعه شهرستان سوادکوه(پل‌سفید) با خیر مقدم به حاضران مراسم یادواره، گفت: با شنیدن روایت‌گری سردار دربندی در اعزام راهیان نور، عاشق روایت‌گری شدیم.

حجت‌الاسلام سیدمهدی جعفری، برگزاری دومین یادواره شهدای مازندران در سوادکوه را افتخاری برای شهرستان توصیف کرد و افزود: هر روز که می‌گذرد شهدا ارزشمند‌تر می‌شوند و ما باید تلاش کنیم در مسیر آنان باشیم.

*قلم‌هایی در مسیر هدایت

مدیر بسیج رسانه مازندران، گفت: راه شهادت باز است و باید از راه و روش شهدا در زندگی پیروی کنیم.

عبدالمهدی حق‌شناس، افزود: تعداد زیادی از خبرنگاران در راه مبارزه با فساد در تلاش هستند و سینه خود را در مسیر آماج تخریب‌ها و تهدیدها سپر کردند تا در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه قلم و نوشته می‌تواند باعث هدایت یا انحراف باشد و قلمی که در مسیر انقلاب اسلامی باشد در مسیر هدایت تلاش می‌کند، خاطرنشان کرد: تقدیر از مدیران شهرستان سوادکوه و مدیر عامل شرکت پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه و شرکت معدنی کوه‌شکن و اعضای ستاد برگزاری مراسم دارم.

حجت‌الاسلام محسن قبادیان خبرنگار-روحانی مازندران و امام جمعه موقت شهرستان سوادکوه(زیراب) و محمدی
به شعرخوانی پرداختند و از خانواده شهدای رسانه مازندران و ۲ شهید مدافع حرم سوادکوه، تقدیر شد.

*خط‌مقدم‌ مقابله با استکبار

امیر غلام‌حسین دربندی روایت‌گر دفاع مقدس با اشاره به اینکه دشمن به هیچ چیز رحم نمی‌کرد و این خصیصه استکبار است، گفت: اگر بگوییم با عراق می‌جنگیدیم، خودمان را کوچک می‌کنیم و در واقع ما داشتیم با چندین کشور جهان می‌جنگیدیم.

وی با اشاره به بیانات امام  راحل با عناوینی مانند «پرده از چهره تزویر حهانخواران کنار زدیم» و «ابهت استکبار را شکستیم» بیانگر مقابله ایران با استکبار جهانی در جنگ تحمیلی بود.

روایت‌گر دفاع مقدس با اشاره به اینکه امروز خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله با استکبار، رسانه است، اظهار کرد: اگر رسانه‌ها نبودند تصاویر و ارزش‌های رزمندگان مدافع حرم چطور منعکس می‌شد و هجرت و جهاد در راه خدا دارای درجه بزرگ است و محبت آنها را در دل‌ها، قرار می‌دهد.

دربندی با بیان اینکه تیشرت‌هایی با عکس شهید حاج قاسم سلیمانی در آمریکا بیانگر این است که شهدا برای خدا حرکت کردند و در دل‌ها ماندند، افزود: بعد از ۱۰ سال تلاش کردند تا شهید صیاد را بزنند و شهادت به درب منزل صیاد آمد و منافقین گفتند که ما انتقام مرصاد را گرفتیم و آنها همچنان زخم آن عملیات را داشتند و بدون تردید دیر یا زود سردار سلیمانی را هم می‌زدند.

یادگار دفاع مقدس با بیان اینکه رزمندگان ما انسانی و اخلاقی بودند، بیان کرد: امام راحل به عنوان فرمانده کل قوا دستور داده بود که با اسرا خوش‌رفتاری کنند.

وی به خاطره سرباز آمریکایی در عراق که بیش از ۲ هزار و ۷۴۶ عراقی را به قتل رساند و می‌گفت پس از کشتن هر کدام از آنها لذتی بیشتری از لذت شکار آهو داشتم، خاطرنشان کرد: استکبار جنایت کردند و از جنایت‌ها هم حمایت می‌کنند ولی ما را تروریست می‌نامند.

روایت‌گر دفاع مقدس، اظهار کرد: شهیدی که می‌گوید جنازه‌ام را بر روی مین قرار دهید تا کمکی برای عبور سربازان باشد و اینها سربازان امام زمان هستند.

وی به خاطره اسارت خلبانی که دشمن از او می‌خواست تا به امام و انقلاب در حضور رسانه‌های آنها توهین کند ولی امتناع کرد و به کتفش زخم زدند که از پشت بیرون آمد و زخم های زیادی وارد کردند و با سرنیزه کردنش را قطع کردند و به اطراف انداختند و همرزمانش با دست زمین را کندند و دفن کردند در داخل کشور فکر می‌کردند که هلی‌کوپتر پناهنده شد و خانواده ایشان با زخم زبان‌ها و عدم ثبت‌نام فرزندان در مدارس روبرو شدند که پس از آزادی آزادگان حقیقت بیان شد.

مداحی علی اکبری پایان‌بخش دومین یادواره شهدای  رسانه مازندران به میزبانی سوادکوه بود.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/غ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا