فارس

برگزاری سومین کنگره بین‌المللی شعر خاتم سلیمانی در شیراز

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، خلیل شفیعی با اعلام این خبر  گفت: اولین برنامه این کنگره ١٠ روز بعد از شهادت شهید سلیمانی با حضور ۴٨٠ شاعر برگزار شد و اولین کتاب خاتم سلیمانی هم در همین بازه زمانی جمع آوری و منتشر شد.

وی افزود: افتتاحیه این کنگره پنجم دی ماه در جزیره کیش برگزار می‌شود.

به گفته این مسئول، دبیر علمی این کنگره غلامرضا کافی است و اعضای هیأت علمی این کنگره نیز شامل علیرضا غزوه، ساجده تقی زاده، محمد مرادی و امیر ارسلان اشرافی است.

شفیعی در خصوص این کنگره نیز بیان کرد: این کنگره همزمان با روز شهادت شهید سلیمانی در روز سیزدهم دی ماه آئین پایانی این جشنواره را در سه فراز و سه مکان مختلف برگزار خواهد کرد که فراز اول آئین پایانی این کنگره در کیش و فراز دوم و سوم نیز در شیراز برگزار خواهد شد.

وی افزود: ۶٨٠ رباعی و دو بیتی جدید در سومین کنگره خاتم سلیمانی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است درحالی که در مجموع طی دوره‌های پیشین بیش از یک هزار و ٣٠٠ شعر در قالب‌های مختلف به دوره‌های قبل ارسال شد.
شفیعی ادامه داد: با توجه به وجود نهاد‌های مختلف فرهنگی در استان و کشور، اما این کنگره با مشکل اساسی تأمین بودجه برای چاپ کتاب خاتم سلیمانی مواجه است و طی سالیان و دوره‌های قبل نیز کنگره خاتم سلیمانی با مشکلات اساسی برای تأمین مالی چاپ کتاب مواجه بود.

انتهای پیام/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا