فارس

برگزاری سومین کنگره شعر خاتم سلیمانی در شیراز

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، خلیل شفیعی با اعلام این خبر  گفت: اولین برنامه این کنگره ١٠ روز بعد از شهادت شهید سلیمانی با حضور ۴٨٠ شاعر برگزار شد و اولین کتاب خاتم سلیمانی هم در همین بازه زمانی جمع آوری و منتشر شد.

وی افزود: افتتاحیه این کنگره پنجم دی ماه در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، دبیر علمی این کنگره غلامرضا کافی است و اعضای هیأت علمی این کنگره نیز شامل علیرضا غزوه، ساجده تقی زاده، محمد مرادی و امیر ارسلان اشرافی است.

شفیعی در خصوص این کنگره نیز تصریح کرد: این کنگره همزمان با روز شهادت شهید سلیمانی در روز سیزدهم دی ماه آئین پایانی این جشنواره را در سه فراز و سه مکان مختلف برگزار خواهد کرد که فراز اول آئین پایانی این کنگره در کیش و فراز دوم و سوم نیز در شیراز برگزار خواهد شد.
وی افزود: ۶٨٠ رباعی و دو بیتی جدید در سومین کنگره خاتم سلیمانی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است درحالی که در مجموع طی دوره‌های پیشین بیش از یک هزار و ٣٠٠ شعر در قالب‌های مختلف به دوره‌های قبل ارسال شد.
شفیعی ادامه داد: با توجه به وجود نهاد‌های مختلف فرهنگی در استان و کشور، اما این کنگره با مشکل اساسی تأمین بودجه برای چاپ کتاب خاتم سلیمانی مواجه است و طی سالیان و دوره‌های قبل نیز کنگره خاتم سلیمانی با مشکلات اساسی برای تأمین مالی چاپ کتاب مواجه بود.


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا