فارس

برگزاری همایش آینده صنایع ایران با رویکرد تکنولوژی در شیراز

 به گزارش برگزیده های ایران از شیراز،  امین رضا ذوالقدر امشب در نخستین همایش آینده صنایع ایران با رویکرد تکنولوژی اظهار داشت: برای رساندن سهم تولید دانش بنیان از یک تا سه درصد نیاز به مشارکت شرکت های نوپا هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان فارس با اشاره به اینکه توجه  به سرمایه گذاری مهم ترین کلید واژه و رویکرد‌ شرکت های دانش بنیان است، افزود: پر رنگ شدن نقش صنایع و رساندن‌ شرکت های صنعتی از ۳۵۰ به ۳ هزار شرکت و برگزاری نمایشگاه های توانمندی اقتصادی از دیگر مواردی است که باید در اولویت برنامه های اقتصادی، صنعتی و تولیدی قرار گیرد.

رئیس سازمان بسیج مهندسین استان فارس نیز این همایش گفت: برای رسیدگی به مشکلات و مانع‌زدایی تشکیل کارگروه‌ زیرساخت در قالب چهار گروه زیر‌ ساخت، تحقیق، توسعه، قوانین پرداخت مالی و ارزی از سوی دستگاهای  اجرایی  استان فارس سازماندهی شده است.

حسین پناهی با اشاره به اینکه به دنبال رفع مشکلات صنعتی  در قالب  قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا سپاه فجر هستیم، افزود: با حمایت و هم افزایی سازمان صمت  و‌ دیگر دستگاه ها به گونه ای جدی در‌ راستای رفع مانع زدایی گام بر‌ داریم.

 فناوری نوین  مورد بی توجهی قرار گرفته است

رئیس‌ خانه صنعت، معدن و تجارت فارس در این نشست از بی توجهی به فناوری نوین خبر داد و گفت: به علت‌ بی توجهی‌‌ به‌ فناوری‌ نوین‌ که منشا  علم و تکنولوژی است بسیاری از مسائل‌ زیر‌ ساخت های‌ اقتصادی‌ با مشکل بسیاری  رو به‌رو شده است.

سهراب شرفی با‌ تاکید‌‌ بر‌ اینکه  صنعت الکترونیک ابتدا‌ به‌ سوی واقعیت سپس نانو و هم اینک‌ به سوی انرژی‌ پاک می رود، افزود: هر‌چند از قافله صنعت در دنیا عقب هستیم اما برای برون رفت از این معضل توجه‌‌ به شرکت های دانش بنیان به عنوان طلایه داران حرکت اقتصادی امری ضروری و اجتناب ناپذیر‌ است.

 

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا