لرستان

برگزاری کارگاه آموزش سواد محیط‌ زیستی برای دانش آموزان خرم‌آبادی

برگزاری کارگاه آموزش سواد محیط‌ زیستی برای دانش آموزان خرم‌آبادی

به گزارش برگزیده های ایران لرستان ، با همکاری خانه محیط زیست دانشگاه لرستان، اداره آموزش و پرورش استان لرستان و سازمان حفظ محیط زیست استان، کارگاه آموزش سواد محیط‌زیستی برای جمعی از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی خرم آباد در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد.

با هدف آموزش محیط زیستی دانش‌آموزان مدارس شهر خرم‌آباد و فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط زیست در روز دوشنبه اول اسفندماه ۱۴۰۱ در سالن همایش دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، کارگاه سواد محیط‌زیستی برای جمعی از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی با مشارکت تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، مفاهیم پایه محیط‌زیست، اهمیت و حفاظت از محیط‌زیست، آلودگی‌ هوا و اثرات منفی این آلودگی بر سلامت انسان، مفهوم زباله تر و خشک، بازیافت زباله‌ها، مشارکت در پاکیزگی شهر و طبیعت، مصرف برق، آب و … در قالب فیلم و بازی‌های کودکانه آموزش داده شد.

از آنجایی که آموزه‌های زیست‌محیطی از سنین پایه نقشی اساسی در شکل‌گیری فرهنگ محیط زیست در بین بزرگسالان و نسل آینده دارد آشنایی دانش‌آموزان ابتدایی با مفاهیم حفاظت از محیط‌زیست، موضوع بااهمیتی در مباحث آموزش، جامعه‌پذیری و تربیت کودکان و نوجوانان است.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا