زنجان

برگزاری کلاس پیشگیری از اعتیاد برای ۷ هزار فرهنگی و دانش‌آموز

تعیین شاخص در حوزه مبارزه با مواد مخدر ضروری است

استاندار زنجان با تاکید بر لزوم تعیین شاخص برای رسیدن به هدفگذاری‌های انجام شده گفت: در حوزه پیشگیری از اعتیاد و ذیل برنامه‌های شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر، تلاش و حرکت بر اساس شاخص های تعیین شده، رسیدن به آن را آسان و میزان موفقیت یا عدم کارایی آن را به خوبی روشن می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، محسن افشارچی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر استان، با بیان اینکه، امیدوارم در مدت زمانی که در استان هستم، بتوانیم مسیر خوبی را در راستای کمک به کاهش میزان اعتیاد و تبعات منفی آن، طی کنیم، اظهار داشت: با تعیین شاخص‌ها و هدف گذاری بر اساس آن، میزان عملکرد مطلوب یا نامناسب بودن آن در هر مقطع نسبت به مقطع قبلی مشخص می‌شود.

 وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان تعداد جلسات برگزار شده و مصوبات مربوطه را به عنوان شاخص تلقی کرد، گفت: بلکه باید شاخص‌ها در هر موضوعی بطور مشخص و متناسب با آن بیان شود.

افشارچی از دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان خواست وضعیت فعلی اعتیاد در استان را بر مبنای شاخص‌ها در اختیار وی قرار دهد تا جلسات مربوطه بر اساس آن برگزار و پیگیری شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری و اقدام برای مقابله در هر زمینه‌ای، شاخص‌ها بسیار مهم و تعیین کننده هستند، افزود: تنها در این صورت است که می‌توان میزان پیشرفت و کارایی طرح‌های هدفگذاری شده  را بصورت ملموس مشخص کرد.

وی با بیان اینکه  متاسفانه ۸۵ درصد افراد، پس از خروج از کمپ ترک اعتیاد، دوباره اقدام به مصرف مواد مخدر می‌کنند، با اشاره به نمونه‌ای از تعیین شاخص در حوزه کاهش مصرف مواد مخدر  تصریح کرد:  به عنوان مثال باید با  اقداماتی که بر اساس شاخص‌ها انجام می‌گیرد، این رقم در سال آینده، به ۷۵ درصد برسد.

استاندار زنجان با تاکید بر  لزوم حرکت و انجام اقدامات دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بر اساس اهداف و شاخص‌های تعیین شده در این شورا گفت: پس از هدفگذاری لازم، باید وظایف هر دستگاه  برای  رسیدن به آن هدف نهایی، هم مشخص شود.  دکتر افشارچی تصریح کرد:  نه فقط در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، بلکه در همه دستگاه‌ها و شوراهای مختلف، باید بر اساس  شاخص‌های مربوطه حرکت و عمل شود.

 وی خطاب به فرمانداران شهرستان ها هم اظهار داشت: هر اقدامی که در راستای  پیشگیری از مصرف مواد مخدر و راه های مقابله با آن در مرکز  استان انجام می‌شود، در شهرستان‌ها نیز باید اقدام و پیگیری شود.

 گفتنی است، در این جلسه برخی از دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز به ارائه گزارشی از برخی از اقدامات خود در حوزه پیشگیری و مقابله با مواد پرداختند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، در این جلسه به برخی از اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: جمعیت زیر پوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد، در محیط دانشجویی ۹ هزار و ۸۳۵ نفر است و برنامه پیشگیری از اعتیاد در خوابگاه های دانشجویی و محیط‌های آموزشی برای بیش از ۷ هزار نفر، بوده است.

محمد محمدی، با بیان اینکه در محیط‌های کاری، اداری، صنعتی و نظامی هم برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد اجرا شده است، افزود: تعداد سازمان‌های مردم نهاد در حوزه پیشگیری ۴۱ مورد جمعیت زیر پوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در محیط کاری بیش از ۱۵ هزار نفر، آموزش پیشگیری از اعتیاد در محیط های کارگری و صنعتی بیش از ۱۰ هزار نفر، کارگران شاغل در دستگاه های دولتی شرکت کننده در آموزش ۶ ساعته  مصوبه پیشگیری های اولیه از اعتیاد بیش از ۳ هزار نفر بود.

استاندار زنجان در ادامه آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد در محیط‌های نظامی را بیش از ۹۰۰ نفر برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مدیران معلمان و مربیان و مشاوران مدارس برای  بیش از ۷ هزار نفر و برگزاری کارگاه های آموزشی  ویژه اساتید دانشگاه‌ها برای بیش از ۲۰۰ نفر را تنها بخشی از برنامه‌ها و اقدامات انجام گرفته در حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر در سال گذشته عنوان کرد.

انتهای پیام/۲۳۰۸


 2021-12-18 02:06:07

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا