سیستان و بلوچستان

برگزاری یادواره شهدای ورزشکار در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان،  یادواره شهدای ورزشکار سیستان و بلوچستان با حضور خانواده شهدا و مسؤولان در سالن اجتماعات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در زاهدان برگزار برگزار شد.

رییس شورای اسلامی زاهدان در این مراسم اظهار کرد: شهدا در شرایط سخت با تمام کمبودها در مقابل دشمن ایستادگی و از کیان این کشور دفاع کردند.

حسن سپاهی با بیان اینکه وظیفه داریم فرهنگ ایثار و شهادت را در بین نسل جوان ترویج دهیم، گفت: در جامعه ورزشی کشور بیش از پنج هزار شهید ورزشکار و در شهرستان زاهدان ۶۰ شهید ورزشکار داریم.

وی ادامه داد: امروز دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت‌های خودشان برای تغییر در فرهنگ جامعه استفاده می‌کنند بنابراین رسالت ما بسیار سنگین است.

فرهنگ پهلوانی شهادت و ایثار را در جامعه تبیین کنیم 

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: باید از هر فرصتی استفاده تا فرهنگ پهلوانی شهادت و ایثار را در جامعه تبیین کنیم چرا که ورزش ما ناظر به جسم نبوده بلکه ناظر بر روح خودسازی و معرفت است.

ابوذر کوثری افزود: در گفتمان ورزشی ما دو مفهوم وجود دارد ورزش قهرمانی و ورزش پهلوانی، ورزش قهرمانی که ضروری است در میادین بین‌المللی پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران بالا باشد.

وی ادامه داد: ویژگی‌ها و مولفه ورزش پهلوانی عدالت خواهی و آن بخشی که نسل جوان ما نیاز دارد ترویج فرهنگ پهلوانی است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: ورزش پهلوانی نه تنها سلامت جسمانی، بلکه ناظر بر سلامت روح و عاملی برای خودسازی و از خودگذشتگی است؛ بنابراین اشاعه و تبیین این ورزش در بین نسل جوان که مبتنی بر فرهنگ پهلوانی، ایثار و شهادت است، ضرورت دارد.

وی افزود: در کنار ورزش قهرمانی که موجب افتخارآفرینی برای کشور می شود، ورزش پهلوانی نیز که از ویژگی‌های آن ایثار، عدالت خواهی و ظلم ستیزی است متمایز کننده مقوله ورزش در میهن اسلامی ما با ورزش در بسیاری از کشورهای دیگر است لذا باید تلاش کنیم؛ مروج فرهنگ ورزش پهلوانی در استان باشیم.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای ورزشکار، ورزشکاران نمونه و خبرنگاران فعال ورزشی تجلیل شد.

 

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا