فارس

بسته حوادث| از کشف جسد پس از یک سال تا برخورد با قاچاقچیان کالا

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، مهم‌ترین اخبار حوادث طی شبانه‌روز گذشته در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

زنی که یک سال با جسد شوهر خود زندگی کرد!

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: با هوشیاری پلیس جسد شوهر زیر تخت‌خواب همسر خود در شیراز کشف شد.

سرهنگ کاووس حبیبی با اعلام این خبر، بیان کرد: در مرداد ماه سال ۹۹ خانمی جوان به پلیس آگاهی استان مراجعه و بیان داشت که برادر ۴۵ ساله‌اش چند روز قبل از منزل خارج شده و تاکنون مراجعه نکرده است که بررسی موضوع جهت پیدایش مفقودی در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان تحقیات گسترده خود را در این زمینه آغاز کردند و با بدست آوردن سرنخ‌های جدید و با بررسی‌های تکنیکی و اطلاعاتی به همسر۴۳ ساله فرد مفقودی مشکوک و وی را احضار کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه همسر فرد مفقودی در بازجویی اولیه خود را بی اطلاع از موضوع می‌دانست در برابر مستندات پلیس لب به اعتراف گشود و گفت: همسرم اعتیاد به مواد مخدر داشت و من با این قضیه مشکل داشتم و سال گذشته وی را به قتل رساندم.

سرهنگ حبیبی تصریح کرد: متهم در تحقیقات تخصصی اقرار کرد که همسرم اعتیاد به شیشه داشت و شب حادثه به دلیل مصرف مواد مخدر حال وی خراب شد و چون از دست او بسیار عصبانی بودم با مقدار زیادی قرص وی را مسموم و صبح که بیدار شدم  متوجه شدم فوت کرده است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: متهم در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه پس از فوت همسرت چه اقدامی انجام دادی و چرا با پلیس و اورژانس تماس نگرفتی، گفت: چون خیلی ترسیده بودم با فراهم کردن نمک وی را مومیایی و با شن و ماسه آن را در زیر تخت‌خواب اتاق خوابمان دفن کردم و پس از ازدواج مجدد با فردی دیگر در این مدت روی همان تخت‌خواب استراحت می‌کردیم.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه با هماهنگی مقام قضائی جسد فرد متوفی در منزل خودش در زیر تخت‌خواب کشف و تحویل پزشک قانونی شد، اظهار داشت: در بررسی تخصصی، مشخص شد که انگیزه متهمه اختلافات مالی و خانوادگی بوده است و پس از سیر مراحل قانونی، او روانه زندان شد.

کشف قاچاق میلیاردی در کوه ‌چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی کوه‌چنار حین گشت‌زنی در محور های مواصلاتی این شهرستان به یک سواری پژو ۴۰۵ حامل بار مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرارکرد.

محمّدی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۴۷۰ ثوب انواع پلیور زنانه و ۱۴ جفت کفش خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۲ ۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه نیروی انتظامی با تمام توان با قاچاق یان کالا برخورد می‌کند ، گفت: دستگاه‌ها ی متولی امر باید در این زمینه ورود پیدا کنند و با پلیس همکاری داشته باشند.

دستگیری سارقان خانه بهزیستی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از شناسایی و دستگیری ۳ سارق و کشف اموال مسروقه به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد : در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره سرقت از خانه بهزیستی واقع در بخش فسارود داراب، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی پاسگاه پاسخن قرار گرفت .

وی افزود: ماموران انتظامی با اشراف اطلاعاتی و تحقیقات محسوس و نامحسوس موفق شدند در این خصوص یک زن و شوهر ۳۸ و ۴۰ ساله و همدست آنان(مرد) را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی داراب با ببان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان سابقه‌دار مقداری وسایل اسباب بازی کودکان، درب و پنجره، تلویزیون، کولر آبی و آبرگرمکن مسروقه که متعلق به خانه بهزیستی بود کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ نوشاد خاطرنشان کرد: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کشف محموله ۲۰۰ تنی گندم احتکاری در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروز آباد گفت: محموله ۲۰۰ تنی گندم احتکاری به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در شهرستان فیروزآباد کشف شد.

سرهنگ جوکار با اعلام این خبر گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی فیروزآباد از وجود یک انبار گندم احتکار شده در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع شدند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مراجع قضائی نسبت به بازرسی محل دپو محموله گندم اقدام کردند.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه مأموران در بازرسی از انبار موفق به کشف ۲۰۰ تن گندم شدند، گفت: طبق نظر کارشناسان ارزش محموله کشف شده ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در مرودشت

جانشین فرمانده انتظامی مرودشت از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ فرهام عسکری بیان کرد : ماموران انتظامی مرودشت در یک ایست بازرسی مقطعی در محور شیراز- اصفهان به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۳ دستگاه کولر گازی، تلویزیون و مایکروویو، ۴ حلقه لاستیک، ۴۴ بکس سیگار و ۸ کارتن انبه قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش این محموله قاچاق یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این راستا ۲ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مر ا جع قضائی شدند.

عینک‌های قاچاق روانه بازار نشدند

فرمانده انتظامی اقلید گفت: در بازرسی از یک سواری ۴۰۵ انواع عینک‌های قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ مراد صارمی در این خصوص اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری دژکرد اقلید حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک سواری پژو ۴۰۵ حامل بار مشکوک و آن را با اقدامات فنی و تخصصی توقیف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو یک هزار و ۹۹۲ عدد عینک خارجی قاچاق کشف و راننده را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، افزود: راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا