فارس

بسته حوادث| از کشف مواد مخدر در عملیات مشترک پلیس فارس و مرکزی تا کشف قرص‌های روانگردان

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، مهم‌ترین اخبار حوادث طی شبانه‌روز گذشته در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

کشف ۱۳۶ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و مرکزی

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۳۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و استان مرکزی خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی با اعلام این خبر اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان نی‌ریز ضمن تعامل اطلاعاتی با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، مطلع شدند قاچاقچیان با یک دستگاه وانت نیسان حامل بار انار قصد انتقال مقادیری مواد مخدر از استان‌های شرقی به سمت فارس دارند.

وی با بیان اینکه مأموران انتظامی پس از هماهنگی با مراجع قضائی سریعا به محور نی‌ریز- بختگان اعزام شدند، بیان کرد: با انجام گشت زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند وانت نیسان حامل بار را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو ۱۳۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به صورت حرفه‌ای زیر بار انار جاسازی شده بود کشف کردند، گفت: در این خصوص یک قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر شد.

سردار حبیبی ضمن اشاره به تشکیل پرونده و معرفی قاچاقچی به مرجع قضائی، خاطر نشان کرد: پلیس با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی قاطعانه با مخلان امنیت جامعه مقابله و اجازه فعالیت‌های مجرمانه به سوداگران مرگ را نخواهد داد.

کشف ۲۰۰ تن گندم احتکار در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف محموله ۲۰۰ تنی گندم احتکار به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

مهدی جوکار بیان داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی فیروزآباد در راستای برخورد با عاملین احتکار کالاهای اساسی و موردنیاز شهروندان، با تلاش‌های شبانه روزی و اقدامات فنی از وجود یک انبار گندم احتکار شده در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع شدند.

وی ادامه داد: ماموران بلافاصله جهت بررسی موضوع وارد عمل شده و پس از هماهنگی با مراجع قضائی نسبت به بازرسی محل دپو محموله گندم اقدام کردند.

جوکار با بیان اینکه ماموران در بازرسی از انبار مذکور موفق به کشف ۲۰۰ تن گندم احتکار شدند، گفت: طبق نظر کارشناسان ارزش محموله کشف شده ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی برخورد قاطعانه با احتکارکنندگان را از برنامه‌های اصلی پلیس عنوان کرد و افزود: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

رفع تصرف اراضی ملی در استهبان

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان از رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

حسین اکبرپور بیان کرد: در پی مراجعه نماینده منابع طبیعی مبنی بر تصرف اراضی ملی در شهر ایج از توابع استهبان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مراجع قضائی به همراه نماینده منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی که سودجویان اقدام به کاشت نهال کرده بودند را قلع و قمع و رفع تصرف کنند.

فرمانده انتظامی استهبان با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: برخورد با زمین خواران و سودجویان به صورت ویژه در دستور کار پلیس است.

کشف قرص‌های روانگردان در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۱۳ هزار و ۷۳۰ عدد انواع قرص‌های روانگردان قاچاق در این شهرستان خبر داد.

فرشید زینلی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در یکی از روستاهای شهرستان مرودشت اقدام به توزیع قرص‌های روانگردان می‌کند که بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با اقدامات فنی و تخصصی محل اختفاء متهم که در یک گاوداری بود را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم ۱۳ هزار و ۷۳۰ عدد قرص روانگردان و ۱۴ لیتر شربت متادون کشف شد، اظهارداشت: متهم به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ زینلی مبارزه با سوداگران مرگ را یکی از اولویت‌های انتظامی شهرستان دانست و گفت: برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر و قرص های روانگردان همواره در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

انتهای پیام/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا